recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvågningskamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvågningskamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvågningskamera
    Sendt: 07-Juni-2018 kl. 15:47
Jeg overvejer at anskaffe mit et lille wifi IP kamera til at overvåge hytten imens vi er på ferie. Er der nogen der har erfaring med en god og pålidelig en?

Den skal bare kunne aktivere ved bevægelse og sende notifikation og så skal man kunne få adgang via smartphone

Jeg kigger pt på denne





Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 17:09
fx et Ispot fra iSmartAlarm.

1080p, kosher vist 600kr for et, samt 800kr for 2 stk


Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 23:08
Har du Synology eller Qnap NAS?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 07:25
Vi har et Logitech Circle 2, som har cloud-storage i 30 dage. Det koster dog abonnement hvis man vil have alle features.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 09:24
Jeg bruger Arlo. Det fungerer rigtig godt og 7 dages gratis cloud.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 09:50
Vi valgte Circle da den kan detektere mennesker og kun give alarmer på dem. Den feature koster dog et premium abonnement.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 12:05
Hvad siger folket så hvis det er et IP kamera med POE? Hvad har I der? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 12:19
Hikvision Darkfighter hvis det er til ude, så har du fuldt farvebillede også om natten.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg overvejer at anskaffe mit et lille wifi IP kamera til at overvåge hytten imens vi er på ferie. Er der nogen der har erfaring med en god og pålidelig en?

Den skal bare kunne aktivere ved bevægelse og sende notifikation og så skal man kunne få adgang via smartphone


Altså følgende krav:
- enkelt og simpel opsætning
- virker uden opsætning af routeren
- simpel overvågning uden 117 funktioner, man alligvel ikke bruger
- optagelse der ikke kan ødelægges/stjæles af en tyv
- notifikation via app ved bevægelse foran kameraet
- Ingen behov for 8 kamera og en harddiskoptager
- Eventuelt med Power-over-ethernet
- Kan bruges både indenfor og udenfor

Har du kigget på https://www.y-cam.com/shop/?all=product

Fordel:
- alt i en løsning
- Ingen besværlig opsætning
- mulighed for udvidelse med flere kameraer og tyverialarm
- optagelserne gemmes off-site så optagelserne er sikret

Ulempe:
- Kun PoE på udendørs kameraet
- kun gratis optagelse den første år - derefter omkring 25 kroner per  måned.
- Alt for dyr, hvis man forventer en løsning med 3-4 kameraer
- kræver en internetforbindelse
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 14:51
Kig på Arlo 😄 jeg har en del til salg.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 13:26
Jeg kommer lige med noget der er meget overkill i forhold til hvad du efterspørger
https://forum.hjemmestyring.dk/t/hvad-er-der-i-vente/93 <-- Læs nederst omkring kameraovervågning.

Det er et HikVision kamera, men jeg har/er igang med at lave en AI til at kigge på om den ser en person, kat, hund osv.

Fordelen her er at man ikke får en masse fejlalarmer, fordi der er en edderkop der er gået ind foran linsen osv, og så arbejder det sammen med resten af min hjemmestyring til at give besked og skræmme evt. tyve væk.
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu