recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - adgang til synology nas udefra - til billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

adgang til synology nas udefra - til billeder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: adgang til synology nas udefra - til billeder
    Sendt: 07-Juni-2018 kl. 20:11
Hejsa, mine forældre kunne godt tænke sig at have adgang til mine billeder på min nas, så de kan se billeder af børnebørnene, de har et apple tv 4 og infuse og andre programmer som de kan bruge, men hvordan giver jeg dem adgang og siger hvad de skal skrive i infuse_- nogen der har forstand på det
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 21:31
infuse kræver MEGET mere end bare noget skrevet i ind i infuse. Kan dog ikke se synology har lavet en cloudtjeneste som qnap har https://www.myqnapcloud.com/?lang=da som giver dig mulighed for at få adgang til din nas uden at skulle have en fast IP-adresse hos din udbyder eller lave en dynamisk adresse OG skulle ind i din router for at opsætte portforwarding. For Qnap kan man så bruge de standard apps de har lavet. 

I stedet lav en folder i onedrive/google drive/dropbox og del den med dine forældre. så kan få adgang til billederne den vej i stedet. Det er den nemmeste løsning uden at skulle lave alle mulige fiksfakserier som vi ved du ikke kan finde ud af selv.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 21:39
jeg tror måden kunne være at installere “DS photo” på Apple TV, og så forbinde til din NAS via Synology QuickConnect. 

Der er en masse vejledning at hente vedr. QuickConnect på nettet. 

Jens
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 22:10
Når du åbner din NAS for dine forældre, så er den også tilgængelig for alle andre på internettet. Hackere vil bryde dine adgangskoder eller udnytte en sårbarhed i DSM, og så er alt hvad du har på den NAS pwned.

Jeg vil stærkt anbefale claus_jac's forslag. Hvis den delte folder bliver hacket har du i værste fald kun mistet en kopi af dine billeder, og du kan bare oprette en ny delt konto/folder. Der bliver lidt arbejde med at uploade billederne, men til gengæld kan du nøjes med at uploade de billeder dine forældre skal kunne se.

Tillid er godt, men kontrol er bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu