recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iOS 11.4 og iMessage sync?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iOS 11.4 og iMessage sync?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iOS 11.4 og iMessage sync?
    Sendt: 09-Juni-2018 kl. 09:45
Ja så kom iOS 11.4 og macOS 10.13.5 og det betyder jo, at iMessage er tilbage i iCloud, hvilket jeg personligt selv har set meget frem til.

Dog kan jeg ikke rigtig få det til at fungere. Jeg har min primære beskedhistorik på min iPhone, som jeg gerne ville have synkroniseret over på min MacBook Pro. I frygt for at overskrive noget fra min Mac til min iPhone, så slettede jeg alle beskederne på min Mac før jeg synkroniserede igen.

Min Mac gik også i gang med at hente beskeder fra iCloud, men den henter ikke dem alle ,som er på min iPhone. Det får mig til at tænke på, om min iPhone har uploaded alle beskederne til iCloud eller? Jeg opdaterede til 11.4 i går og den har lagt til strøm hele natten.

Derudover, så ligger de beskeder, som min Mac har hentet ned heller ikke i den samme rækkefølge, som den gør på min iPhone (efter dato med de nyeste først).

Er der andre der har haft lidt startproblemer, som kan fortælle mig, om jeg kan synkronisere beskeder fra iPhone til MacBook hurtigere eller om det bare går langsomt?

Jeg kan se i min iCloud at den har hentet beskederne ned der, og de ligger også og tager plads derinde kan jeg se.

Samtidig har jeg lige testet ved at oprette en ny besked og her synkroniserer den fint mellem iPhone og Mac - men min Mac vil ikke hente alle beskederne over, som allerede ligger på min iPhone.

Hjælp! Sleepy


Redigeret af Alinity - 09-Juni-2018 kl. 10:24
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 12:55
UPDATE:

Så skal jeg da lige love for, at beskederne begynder at vælte ind på min MacBook Pro. Jeg skulle åbenbart have en vis portion tålmodighed, som jeg ikke har.

Jeg kan dog se, at selvom samtalen er hentet fra iCloud nu, så mangler der stadig nogle beskeder i selve samtalen. Fx skrev jeg sammen med et par stykker i går aftes, og de beskeder er ikke kommet ned på min MacBook endnu, selvom samtalen er hentet ned, og beskederne ligger som sagt på min iPhone også.

Faktisk mangler der rigtig mange beskeder i de samtaler, som nu er hentet ned fra iCloud. Måske de så hentes på et senere tidspunkt?

Derudover så er samtalerne på min MacBook bare kastet ind i Besked app'en og ligger slet ikke i dato-rækkefølge, hvor de nyeste er øverst som på min iPhone. Nogle der ved, om det også ændre sig senere?




Redigeret af Alinity - 09-Juni-2018 kl. 13:00
Til top
popsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér popsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 15:45
Tålmodighed er nøgleordet her.

Sådan var det også hos mig, men det retter sig med tiden.
Alt er i skønneste orden nu.
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:32
Så det du siger, det er at pludselig så henter den alle beskederne ned?

Så du manglede også beskeder i dine samtaler? Som pludselig kom ned på din Mac?

Hvor lang tid gik der ca.?
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 01:24
Nu er der gået 48 timer siden jeg opdaterede min iPhone til iOS 11.4 og ca. 24 timer siden jeg opdaterede min MacBook Pro til macOS 10.13.5. Begge enheder har været sat til strøm stort set hele tiden, men jeg har stadig nogle samtaler som min MacBook ikke har hentet ned fra iCloud. Og i de samtaler som min MacBook har hentet ned, der er rigtig mange af dem, som mangler beskeder i selve samtalerne Confused Man skulle da tro at 48 timer er nok for min iPhone til at uploade alle samtaler og beskeder til iCloud og 48 timer er nok for min MacBook Pro til at hente dem ned igen fra iCloud?

Sammenligner man med kontakter og kalenderposter, så hentes de jo ned lynhurtigt.

Andre der har oplevet at der er gået så lang tid, eller er det en eller anden form for agil udvikling, som Apple har gang i, hvor det kun virker for nogle og for andre ikke?
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 22:20
Update:

Endelig virker det efter en Synkroniser i Besked-app'en på MacBook Pro.

Der mangler dog stadig beskeder i nogle samtaler, og det er virkelig underligt hvorfor den ikke henter dem? Jeg har en del samtaler, hvor der er mangler beskeder i en samtale på min MacBook, men de er i samtalen på min iPhone?

Hvornår mon den henter dem ned?


Redigeret af Alinity - 10-Juni-2018 kl. 22:59
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 23:34
Er nu op tredje og fjerde dagen med Beskeder/samtaler i iCloud og må sige jeg godt nok er skuffet!!!

Alle nye beskeder i alle mine samtaler ser ud til at synkronisere fint nu, og den sletter også beskeder og samtaler fint, mellem iPhone og MacBook Pro, MEN der er stadig rigtig mange ældre beskeder i mine samtaler, som ligger på min iPhone, men som IKKE synkroniseres med over på min MacBook Pro?!!

Det er bare virkelig ikke godt nok!!!! Andre med denne erfaring?
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 14:46
OMG! Så har iCloud nu synkroniseret alt, og de gamle beskeder jeg manglede i mine samtaler er nu hentet over. Virkelig vildt at det skal tage så lang tid men fedt at det endelig lykkedes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu