recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken skærm er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken skærm er bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken skærm er bedst?
    Sendt: 11-Juni-2018 kl. 11:58
Har valget mellem disse 2 skærme

http://www.packardbell.com/pb/da/DK/content/model/UM.WK3EE.005

https://www.cnet.com/g00/products/dell-ultrasharp-2009w/specs/?i10c.encReferrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8%3D&i10c.ua=1&i10c.dv=14

Viseo223DX er størst - men Dell'en er vist en "premium" skærm?

Begge er halv gamle sager - men prisen (gratis) er fin Clap

Skal "bare" bruges til lidt surfen og måske lidt Fortnite

Sidder lige for skærmen - så betragtningsvinkel er ikke relevant

Er umiddelbart mest til Dell'en - synes billedet på en eller anden måde står bedst der?

(begge kalibreret vha en Colormunkie Smile)

Men overser jeg et eller andet ved Viseo'en - udover størrelsen?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 17:12
generelt ville jeg sige at alt fra packard bell skal man holde sig fra. - og den har da vist endda kun vga - med andre ord vil det komme til at rigtigt kedeligt, da de fleste maskiner med analoge stik i dag har så dårlig en kvalitet i stikkene at man ikke vil kunne få et stabilt billede, så ALT andet vil være bedre. - Dell ultrasharp skærme er uanset hvor gammel den er, en langt bedre skærm. Og Dell'en har i det mindste en DVI port - altså digital port, og dermed mulighed for at få et bare nogenlunde roligt billede - afhængig af skærmens kondition. den er trods alt 9 år gammel, så der kan sagtens være udfordringer med farver og slør i teksterne. Men det kan du først se i det øjeblik den står foran dig.
Men Packard Bell'en ville jeg ikke engang eje selvom jeg fik den foræret.

Det eneste reelle problem er jo så skærmopløsningen på DELL'en. men det kommer helt og holdent an på hvad man skal bruge den til. har man en lorte computer er dell'en klart det bedste bud. den vil man kunne få lov at sætte med højere detaljegrad end den anden da den ikke kan køre højere end 1680x1050. Til surfing vil det betyde mange websites hvis de er lavet til FHD opløsninger så skal man scrolle en smule til siderne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu