recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille BD-RE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille BD-RE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille BD-RE
    Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:10
Hej,

Min PC har fået isat et BD-brænder-drev. Jeg har lagt nogle mpeg4-udsendelser over på en Verbatim BD-RE. Visning kan ske på en lille Sony-box, men ikke på min ret nye Panasonic DMR-UBC90, der "mener", at der ikke er videoindhold på discen.

Med de samme filer på en DVD-RW har Panasonic ikke visningsproblem.

Gode råd meget gerne,

Carsten


Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:52
Du skal nok lave en finalize.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 17:18
Finalize lyder som en ide, men synes ikke, at det tilbydes. Jeg har en ældre Nero Essential samt Power2Go 8, der fulgte med brænderen. Tillige adgang til ConvertXto DVD, anvendes til DVD'erne, men uden et ord om finalize. - ?
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 18:48
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 09:59
Gennemgik øvelsen som i linket, bortset fra, at typen ikke kunne være CD, men i stedet Blu-Ray.

Efter afslutning i Nero kunne jeg i logfilen se, at der stod "ja" til finalized.

Desværre gjorde dette ikke noget indtryk på Panasonic'en, som ikke kunne finde noget at afspille på min disc. Den mente i øvrigt heller ikke, at der var noget fri pladsen på disken, så den er helt "lukket land", desværre.
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 22:12
Hej igen,

jeg kan ikke lade være at spekulere på, om Panasonic har noget rettighedsbeskyttelse, som begrænser til afspilning af maskinens egne optagelser samt egentlige BD film?

Hvad jeg bliver afvist med, er nogle egenoptagelser samt nogle private optagelser til mig.

Blot en grum mistanke Ermm
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 22:37
Er BD-RE skiven formateret i Panasonic-recorderen? Det vil jeg tro, er nødvendigt.

Man kan/skal ikke finalize RE-skiverne.

Jeg har ikke oplevet, at Panasonic-recordere låser deres optageler på skiverne til den recorder, som der er optaget på.
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 14:13
C.Johansen:

Denne gang brugte jeg Panasonic recorderen som formatteringsmaskine.

Derefter tilbage til Nero på PC'en for at sætte et antal filer op til brænding på BD-RE'en.

Nero bemærkede ved opstart, at disc'en ikke var tom (!?), men at den ville overskrive indholdet, hvad jeg gav lov til.

Brænding uden problemer, men efterfølgende stadig nej på Panasonic til at vise noget indhold.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 14:48
Det lyder, som om Nero ikke vil bruge Panasonics formatering. Da du giver lov til at overskrive indholdet (som ikke er der), ændrer Nero derved formateringen, som Panasonic ikke kan bruge.
Jeg har flere Panasonic-recordere, og de kan uden problemer bruge hinandens skiver både til formatering, optagelse og til afspilning.
Det giver ingen problemer, om forskellige optagelser på en skive er lavet på forskellige Panasonic-recordere, og hele skivens indhold kan afspilles på en Blu-Ray afspiller fx Panasonic DMP-UB900.
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 15:23
Ved du, om de også kan afspille en filmstump, eks fra youtube, når filen nedtages og brændes på Blu-Ray på en PC
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 15:48
Nej, det kan jeg ikke svare på og jeg ved heller ikke, om det altid er muligt/umuligt. Man undgår helt sikkert ikke nogle udfordringer med filformater og måske også med filoversigter. Jeg har også Blu-Ray brænder i min PC men bruger den sjældent (aldrig).
Til top
cljeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cljeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:00
Jeg har en lille "hobby-skavank" (tog).
Fra den tyske TV-verden er "MediathekView" et godt sted at søge, og resultaterne ender derfor på min PC, inden jeg spadserer videre med dem til afspilleren (Panasonic).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu