recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield - XBMC / SPMC /MrMC !?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield - XBMC / SPMC /MrMC !?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield - XBMC / SPMC /MrMC !?
    Sendt: 12-Juni-2018 kl. 14:08
I forbindelse med at jeg fik anskaffet mig en ekstra Nvidia Shield fandt jeg ud af at udviklingen af SPMC er stoppet (SPMC var fork af XBMC optimeret til Shield) og jeg er nu tvivl om hvad jeg skal vælge til mit mediecenter.
Mediefiler ligger på en Synology NAS (som pt ikke har kræfter til at køre Plex - og vi er glade for brugen af SPMC her i hytten). Jeg har desuden en HDHomerun som gerne må kunne integreres med mediecenter programmet og desuden vil jeg gerne kunne centralisere metadata-db'en, så metadata ikke skal scannes på hver enkelt boks og så info om sete film også er delt.
Jeg kan se at udvikleren bag SPMC har joinet MrMC og ved ikke om det er dén vej vi skal gå... - om XBMC er et bedre bud eller om det måske er noget helt tredje...!?
Input fra nogle af jer der ved noget påskønnes :-)
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 17:37
Jeg brugte også SPMC, men har siden Kodi blev opdateret til v. 17 (mener jeg) har det altså kørt upåklageligt. Så kan du også kopiere det meste direkte fra SPMC 😊
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 18:37
Jeg har brugt Kodi siden jeg fik min Shield 2017 verison da den udkom, fungere det jeg skal bruge den til.

Takker for info om MrMC.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 18:51
Jeg kører Kodi, og har ikke prøvet MrMC, så jeg kan ikke give anbefalinger til valg, men alene egne oplevelser. Jeg har også kørt SPMC tidligere, men siden udviklingen stoppede er det 100% Kodi. Jeg kører v18.0 alpha, og det kører stabilt. Jeg oplever, at Kodi er den app, der er bedst integreret med Android Oreo, der lige er kommet til Shield. Det er er i v18 muligt at køre fx Netflix direkte fra Kodi - og film og serier kan integreres i Kodis eget bibliotek (dog pt. lidt omstændigt at flytte over, men mon ikke brugerfladen bliver smartere). PVR/TV kører fantastisk op mod min VU+ box. 

Redigeret af miri - 12-Juni-2018 kl. 18:52
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu