recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS, økonomimodel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny GPS, økonomimodel

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 08:29
en ny god bør vel understøtte galileo, fremfor det gamle gps system.

Galileo er selvfølgeligt først fundt udbygget i 2020, men det er jo også lige om lidt.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Det er selvfølgelig op til brugeren og vedkommendes forventninger, men jeg undres over at det er et problem, når man normalt kun bruger GPS på længere ture, hvor 1-2 mins ventetid ikke virker voldsomt 

Det er lige præcis op til brugeren!Wink

Derudover bruger vedkommende den ofte, sommetider flere gange dagligt (på job), så sløv opstart er næppe optimalt.

Jeg havde selv samme holdning som dig, men har nu afprøvet den et par gange (efter jeg også havde sagt at det vel ikke var et problem), og den er temmelig langsom til at starte (og den kan ingenting før den er startet helt). 

Vedkommendes gamle gps, starter hurtigt op for indtastning af destination, men har så ikke altid styr på position/rute med det samme. men det kommer så kort efter afgang og det kan brugeren bedre lide, da man så kan køre med det samme.....
Hvis den bruges flere gange dagligt, er der da ikke nogen grund til at slukke den helt hver gang?
Hvis den bare går i dvale, vågner den stort set øjeblikkeligt. Og magnetholderen gør at den automatisk går i dvale ved afmontering og tænder ved montering.


Redigeret af quarkir - 02-Juli-2018 kl. 09:08
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Nå, den røg retur igen.
Virkede ellers på mange områder fint, god søgefunktion, præcis og hurtig opdatering af trafik/lukkede veje i forbindelse med vejarbejde etc.

Men opstartstiden er temmelig lang og man kan ikke indtaste destination med det samme og så køre afsted, mens den finder position/udregner rute. 
Så enten skal man vente eller også kommer man til at taste under kørsel (eller holde ind)... 
Det var brugeren ikke tilfreds med, så....
Min går i dvale når strømmen tages.

Så snart bilen startes og strømmen kommer retur er den klar.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Min går i dvale når strømmen tages.
Så snart bilen startes og strømmen kommer retur er den klar.

Ok, så du lader den bare have strøm tilsluttet konstant? 
Den mulighed har de ikke prøvet, det havde måske været en løsning.

Hvad med batteriet, får man ikke det ødelagt lynhurtigt, med flere daglige små-opladninger? (betyder måske ikke så meget hvis den alligevel altid har strøm tilsluttet....)   
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Min går i dvale når strømmen tages.
Så snart bilen startes og strømmen kommer retur er den klar.

Ok, så du lader den bare have strøm tilsluttet konstant? 
Den mulighed har de ikke prøvet, det havde måske været en løsning.

Hvad med batteriet, får man ikke det ødelagt lynhurtigt, med flere daglige små-opladninger? (betyder måske ikke så meget hvis den alligevel altid har strøm tilsluttet....)   
Jo det gør man.

Men jeg har altid ladekabel i bilen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Nå, den røg retur igen.
 
Hvilken model var det  helt præcis?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 13:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu