recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital overvågning - Rejsekort, DOT-app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital overvågning - Rejsekort, DOT-app

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital overvågning - Rejsekort, DOT-app
    Sendt: 17-Juni-2018 kl. 09:44
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 09:49
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 09:54
Hej,
Igår hentede jeg DOT appen ned og købte et klippekort.
Jeg har aldrig haft sådan en app før, ej heller et rejsekort da jeg har det lidt stramt med at min færden i det offentlige rum bliver overvåget og logget...

Til morgen åbner jeg min tlf og som det ses i bunden af billedet er der en lille sød godmorgen hilsen fra DOT. 
Det skal lige nævnes at app er slukket, ligeledes lokalitetstjenesten (kun i brug)

Mit spørgsmål er om jeg på nogen måde kan vide hvorvidt DOT indsamler oplysninger om hvornår jeg bruger min mobil?!

Mvh
Valde


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 12:33
Du skal jo ind i indstillingerne på din telefon og se hvad du har givet den adgang til. Desværre er det i rigtigt mange tilfælde den pågældende selv der glemmer at slå en masse ting fra (og ja vi kan godt blive enige om det uetiske i at det ikke som standard er slået fra)

Kig under DOT app'en og hvad den har tilladelse til.
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 17:25
Det er ikke DOT der sender dig den besked men din telefon der anbefaler dig applikationer alt efter hvad du har installeret og bruger samt tidspunkt på dagen. DOT har intet med det at gøre.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 19:44
Du kan da bare købe dig et anonymt rejsekort, der bliver dine rejser registreret ligesom på et almindeligt rejsekort,  men de ved ikke at det er dig der rejser. Og du kan låne rejsekortet ud som det passer dig.
Rejserne koster det samme - du optjener dog ikke rabat.



Redigeret af BlueFox - 17-Juni-2018 kl. 19:47
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Det er ikke DOT der sender dig den besked men din telefon der anbefaler dig applikationer alt efter hvad du har installeret og bruger samt tidspunkt på dagen. DOT har intet med det at gøre.

Jeg håber du har ret
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 22:26
Det er sgu ikke noget du behøver håbe. Det har været en funktion i IOS i et par år efterhånden. Vildt du ikke har fået nogen før nu! :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu