recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan var 4k fodbold på YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan var 4k fodbold på YouSee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan var 4k fodbold på YouSee
    Sendt: 17-Juni-2018 kl. 13:03
Hej

Jeg skal ikke have en YouSee boks, men vil dog stadig gerne vide om YouSee kunne finde ud af at producere fodbold i 4K HDR HLG. Til jer der så det på YouSee:

- hvordan var billedkvaliteten. Farvemætning, skarphed, osv.?

- hvordan lydkvaliteten, herunder om lyden var synkroniseret som forventet, så man ikke hørte et "neeej, han missede...." inden man så selve skuddet?

- Generelt og mv. Var der udfald, skift i opløsning, andet...

Til top
jesperkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 08:39
4K (TV2 Ultra HD) med YouSee er super flot. Selv konen kunne se at det så meget bedre ud!.


Her er hvad jeg indtil nu har bemærket.

1. Under åbningsceremoni var lyden i starten 1 sec. forsinket. Det blev dog rettet senere.
2. Under Spanien/Portugal fald Ultra signalet ud og blev til almindeligt HD i nogle minutter.
3. Syntes at billedet har en tendens til at blive lidt mørkere. Svinger også i perioder under kampen.
4. Der kan godt være list digital støj/artifacts i nogle nær/zoom billeder. Det er som om ikke alle kameraerne optager i samme kvalitet. Men Det store hovedkamara er altid godt.
5. YouSee's grønne menu bliver lilla på kanalen. En fejl - som dog er til at leve med.
6. Syntes generelt at TV2 HD står dårligere end DR HD.

Mit TV: Sony A1 65" OLED
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 09:28
Jeg var også positiv kører TV2 UHD HDR over Stofa.

Klart bedre billede kvalitet, det var især tydeligt under en af kampene, hvor den hoppede imellem TV2´s HD signal og UHD Signalet, pga. nogle problemer, der var det MEGET tydeligt, hvor meget bedre billede kvaliteten var.

men det er jo nok pga. den forhøjede bitrate, viser godt nok også hvor stor forskellen er på mit GAMLE tv med HDR, og ikke en ret høj Peak Brightness, og mit nye, når jeg sidder på kontoret, så ser det FANTASTISK ud når den slår over i HDR Mode. 

Jeg ser også normalt Formel 1 i UHD dog ikke HDR stream, men jeg er imponeret. det gør jeg har lyst til at skifte projektoren ud med en UHD HDR projekter. 

foruden det ene problem med TV´s signal, så har jeg ikke haft problemer med lyden eller andet. det virkede som om det var et problem fra TV2´s side med at opretholde bitraten i den ene kamp... (tror det var Spanien - Portugal)


Redigeret af Rasmusdc - 18-Juni-2018 kl. 09:29
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 12:47
Det gode: Fremragende billede på trods af de mindre tekniske problem, der allerede er nævnt.

Det dårlige: Ingen surround sound. Kun lyd i de forreste 2 højtalere på trods af, at der udsendes et Dolby digital 5.1 signal.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af jesperkl jesperkl skrev:

3. Syntes at billedet har en tendens til at blive lidt mørkere. Svinger også i perioder under kampen.

Lige præcis dette punkt tror jeg ikke relaterer til udsendelsen, men til din TV-model. Tag et kig her:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41655&view=unread#unread

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Juni-2018 kl. 13:36
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg skal ikke have en YouSee boks, men vil dog stadig gerne vide om YouSee kunne finde ud af at producere fodbold i 4K HDR HLG.

YouSee producerer ikke fodbold i 4K HDR HLG ...De formidler det bare. TV2 producerer det for så vidt heller ikke, det gør FIFA's Host Broadcasting Production Department. Men det er til gengæld TV2 der står for selve TV2 HLG encodingen, som de medvirkende distributører så blot distribuerer, har jeg tidligere læst et eller andet sted (formentligt her på recordere eller flatpanels)

Redigeret af TBC1 - 18-Juni-2018 kl. 14:03
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg skal ikke have en YouSee boks, men vil dog stadig gerne vide om YouSee kunne finde ud af at producere fodbold i 4K HDR HLG.

YouSee producerer ikke fodbold i 4K HDR HLG ...De formidler det bare. TV2 producerer det for så vidt heller ikke, det gør FIFA's Host Broadcasting Production Department. Men det er til gengæld TV2 der står for selve TV2 HLG encodingen, som de medvirkende distributører så blot distribuerer, har jeg tidligere læst et eller andet sted (formentligt her på recordere eller flatpanels)
Yes. Det er rigtigt. 

Men stadigvæk, lad os høre sluterfaringerne. Folk der kommenterer må rigtig gerne huske at fortælle hvilken udbyder de så det igennem. 



Redigeret af JENC - 18-Juni-2018 kl. 14:42
Til top
jesperkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperkl jesperkl skrev:

3. Syntes at billedet har en tendens til at blive lidt mørkere. Svinger også i perioder under kampen.
 
Lige præcis dette punkt tror jeg ikke relaterer til udsendelsen, men til din TV-model. Tag et kig her:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41655&view=unread#unread



Tak, for linket.

Tror desværre du har ret - det er Sony TV'et der gør dette. Super irreterende Angry


Redigeret af jesperkl - 18-Juni-2018 kl. 16:05
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg skal ikke have en YouSee boks, men vil dog stadig gerne vide om YouSee kunne finde ud af at producere fodbold i 4K HDR HLG.


YouSee producerer ikke fodbold i 4K HDR HLG ...De formidler det bare. TV2 producerer det for så vidt heller ikke, det gør FIFA's <span style="color: rgb102, 102, 102; font-family: " Sans", sans-serif; font-size: 13px;">Host Broadcasting Production Department.</span> Men det er til gengæld TV2 der står for selve TV2 HLG encodingen, som de medvirkende distributører så blot distribuerer, har jeg tidligere læst et eller andet sted (formentligt her på recordere eller flatpanels)

Yes. Det er rigtigt. 

Men stadigvæk, lad os høre sluterfaringerne. Folk der kommenterer må rigtig gerne huske at fortælle hvilken udbyder de så det igennem. 



Pointen er at det er samme encode. Så det er egentligt ret underordnet hvilken udbyder man ser det igennem, med mindre en udbyder skulle finde på at reencode det. Det er mere langt mere relevant hvilket udstyr der har været i brug for at kunne se det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu