recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY OLED AF8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY OLED AF8

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY OLED AF8
    Sendt: 17-Juni-2018 kl. 13:12
Jeg har lige erhvervet mig et SONY KD-55AF8 OLED TV. Kommer fra et 2014 Panasonic TX-58AX800, og hold da helt op en HELT anden verden til forskel. ClapTongue

Jeg købte det i El Giganten, og fik den på prismatch til 14.999,-.

Nu har jeg nørdet godt og grundig med tv'et de sidste 24 timer og er blæst helt bagover den eminente billedkvalitet. Er helt fortabt i den ekstreme dybe sort niveau. Endelig et TV man kan se fra siden uden tab af kvalitet. 

Jeg har læst diverse tests, og det undre mig at Youtube 4K HDR ikke virker., men at der ikke bliver nævnt noget yderligere omkring dette problem. Hvad sker der lige for det, er der en løsning på vej? Der lå en opdatering klar til TV'et da det startede op første gang, som angiveligt skulle give Dolby Vison, og det kan hermed konfirmeres at det virker i Netflix.

Men hvorfor mangler HDR i Youtube i et 2018 OLeD HDR TV ? Det giver ingen mening. Googler jeg omkring det, kan jeg intet finde onkring dette, og det ser ud til det virker fint på aller andre mærker. er det "bare" pga. Android TV Youtube appen der mangler en endelig opdatering? Jeg har også en NVIDIA Shield Android TV koblet til også, og herfra vises der heller ikke HDR når Youtube køre fra Shield TV. HDR afspilning virker perfekt med KODI fra Shield TV.


LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 15:09
Det er YouTube app’en på Android TV, som ikke er blevet opdateret til at kunne håndtere HDR. Det er skørt fordi Sonys TV i flere generationer har kunne håndtere både VP9-2, HDR10 og HLG, så de er teknisk klar. Det er endnu mere skørt, da det er Google der står bag tingene.

Sony har lovet, at det kommer, men der er sket absolut intet.
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 15:20
ja, det er lidt underligt med Youtube appen.... På Sony’s UHD
Blurayafspillere er Youtube appen med HDR 😳

Ups tror jeg har taget fejl 😱


Redigeret af lommeregner - 17-Juni-2018 kl. 15:27
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu