recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere AUX indgange på B&O anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere AUX indgange på B&O anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flere AUX indgange på B&O anlæg
    Sendt: 17-Juni-2018 kl. 21:36
Hej

Har et Beocenter 2300 som jeg ønsker at sætte lyden fra ikke B&O TV og fra en tlf/tablet.
Findes der en løsning hvor jeg kan sætte 2 stk lydkilder til det, som jeg kan styre med min Beo 4?

Eller er der et andet B&O anlæg som man kan sætte 2 stk lydkilder til. Behøves ikke at være AUX, men bare noget hvor man kan få lyden ind i anlægget og skifte på Beo 4

På forhånd tak Smile
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 10:36

Hej charls56

Du skriver 'og skifte på Beo 4'. Dette er et problem. B&O har åbenbart ikke regnet
med at vi ikke gider en manuel switch boks før Beocenter 2300 AUX, for sådan en
har B&O mig bekendt aldrig konstrueret. Så du må nok selv switche på boksen. Wink

 


Redigeret af Peter Pan - 18-Juni-2018 kl. 10:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 12:48
Det her kabel burde passe?


Redigeret af quarkir - 18-Juni-2018 kl. 12:49
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 20:09
Tak for tilbagemeldingerne Smile
Har set at man kan få en switch boks med sin egen fjernbetjening, så det bliver nok løsningen.

Havde bare håbet der var en løsning jeg ikke kendte til eller et andet B&O anlæg som havde flere indgange

Bruger allerede i dag den boks som du skriver om Peter og det kabel Jesper skriver om.

Mvh Johnny

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 23:03
Det bedste råd må være at kigge efter noget andet en B&O og så bruge Beo4 til det.

Jeg har en surroundforstærker med masser af inputs og pre out. Den kan uden problemer bruges sammen med B&O højttalere.

Min lille Lintronic konverter gør at jeg kan bruge min Beo4 fjernbetjening til det hele.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:08

@ charls56

OneRemote Audio Input expander for B&O systems er måske din løsning  - 

https://shop.oneremote.dk/produkt/oneremote-audio-input-expander-for-bo-systems/

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:38
Hej Peter.

Ja det lyder rigtigt meget som det jeg søger.
Det vil jeg lige kigge noget mere på når jeg engang kommer hjem.

1000 tak for hjælpen 👍 😊😊😊


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:52

https://w3.oneremote.dk/oneremote/admin/typer/vejledninger/30012641u3uk.pdf

 

Husk så venligst at mælde tilbage, om den virker som vi forventer. Thumbs Up

 



Redigeret af Peter Pan - 19-Juni-2018 kl. 13:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 15:09
Ja det skal jeg nok.

Det kan godt være at der går noget tid endnu før jeg får det op og køre da jeg har lidt meget at se til lige for tiden, men skal nok vende tilbage 😊
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 08:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 07:03
Så har jeg bestilt 1 stk OneRemote Audio Input expander Smile
Til top
charls56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2018
Sted: Gershøj
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér charls56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 20:58
Så har jeg fået monteret OneRemote Audio Input expander. Den fylder ikke ret meget og kan gemmes væk pga den har et IR link øje som desværre er lidt stor (2X2,5cm) og har en ret stiv ledning.

Der står den er for programmeret, men jeg kunne ikke skrifte mellen de 3 indgange.
Men efter at programmer den en gang fungere den bare helt fint nu, den skifter meget fint mellen de 3 indgange.

Så den har min anbefaling her fra Smile

Endnu engang tak til Peter for at finde den her løsning, som var lige det jeg søgte.

Mvh Johnny
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu