recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruge det hjemlige wi-fi, på camping i Dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bruge det hjemlige wi-fi, på camping i Dk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bruge det hjemlige wi-fi, på camping i Dk
    Sendt: 20-Juni-2018 kl. 07:13
Jeg mener at, jeg for et stykke tid siden hørte at, jeg kunne benytte mit hjemlige WI-FI via min smartphone. Altså ringe op til min router og på den måde benytte min internetforbindelse f.eks. når jeg camperer i DK.
Har jeg forstået dette korrekt eller er det en misforståelse????

vh. Per
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 07:30
Hvorfor vil du bruge dit wifi fra dit hjem på din camping ferie ?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Jeg mener at, jeg for et stykke tid siden hørte at, jeg kunne benytte mit hjemlige WI-FI via min smartphone. Altså ringe op til min router og på den måde benytte min internetforbindelse f.eks. når jeg camperer i DK.
Har jeg forstået dette korrekt eller er det en misforståelse????

vh. Per
Det må du have misforstået.
Den eneste måde du kan nå dit hjemmenet på, er via internettet og så giver det ikke rigtig nogen mening Big smile

Du har muligvis forvekslet det med "Wifi calling", hvor du kan bruge dit wifi hjemme til dine mobilopkald: https://kundeservice.yousee.dk/mobil/wifi-opkald/guide
Det er specielt godt i områder med dårlig mobildækning.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 08:37
måske du tænker på mobilt bredbånd?

Det har vi fra Oister og så kan man tage det med
Til top
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 11:03
Ja, jeg har sikkert misforstået noget, så jeg fortsætter med mobi´ens hotspot.

Takker

vh. Per
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 14:16
Måske er det du har hørt, at du kan "kalde op" til dit private hjemlige Wifi, fordi du på det Wifi har opsat din egen VPN forbindelse. 

Det har jeg tidligere haft brugt på rejser til udlandet. Kaldte jeg fra udlandet op til den VPN forbindelse fra min mobil eller tablet (gik på det VPN-punkt), blev jeg "hjemmefra" sendt videre ud på det åbne internet. 

Dermed kunne jeg se DRTV, YouSee TV, ViaPlay, mv. på hotelværelser med Wifi i USA. På den måde troede "internettet" at jeg sad i Danmark.

Hvis det ikke er sådan noget som dette du tænker på, men blot at kunne "få internet på steder hvor der ikke er internet", så kan jeg ikke se det kan lade sig gøre via hjemlig router.
Til top
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 16:10
Jens C.
Jeg aner faktisk ikke hvordan den slags fungerer. Jeg har dog kigget lidt på vpn, men aner ikke hvordan jeg griber den slags an.
Jeg har ofte brugt hotspot på mobilen, men da jeg hørte om "muligheden" for det ovennævnte via mit WI-FI, blev jeg interesseret, men kan godt se at, jeg bare skal fortsætte med min mobil.

Jeg bruger stort set kun internettet til at se åbningstider på seværdigheder og lign.

vh
Per
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Per Jørgensen Per Jørgensen skrev:

Jeg bruger stort set kun internettet til at se åbningstider på seværdigheder og lign.

vh
Per



Så burde du nok sikre dig at du har sparet penge, ved at have et billig abonnement med blot 1 GB data ...Sådanne fås fra 49 kr om måneden og opefter afhængigt af udbyder og den mængde taletid man nu har brugt for. Langt størstedelen af mennesker i dette land har langt større abonnementer end de reelt har brug for. Se evt. status i din telefon angående hvor mange data du reelt bruger.
Til top
Per Jørgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Oktober-2014
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2018 kl. 09:07
Da vi fik og oprettede vores mobilabbonement, fik vi det til en fornuftig pris og jeg kan se at, vores forbrug af både data og tale, er meget lille, så det kan slet ikke svare sig at ofre et abb. kun til data.

Jeg troede bare at, jeg var smart ved at nævne WI-FI.

Det var det så ikke Tongue

Vh. og tak
Per
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu