recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af lille subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af lille subwoofer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...

En enkelt 10" og "sjov" hører da ikke til i samme sætningLOL så skal der brydes nogle naturlove førstWink

Nu har jeg jo ikke sat nogen øvre grænse, blot antydet, hvor der virkelig begynder at blive flyttet noget luft.  :)

At der så er nogle, der har "behov" for 4 stk. 15" subwoofere i et rum på 20 m², det har jeg endnu både til gode at opleve og forstå; det kunne være fedt at opleve...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...

En enkelt 10" og "sjov" hører da ikke til i samme sætningLOL så skal der brydes nogle naturlove førstWink

Nu har jeg jo ikke sat nogen øvre grænse, blot antydet, hvor der virkelig begynder at blive flyttet noget luft.  :)

At der så er nogle, der har "behov" for 4 stk. 15" subwoofere i et rum på 20 m², det har jeg endnu både til gode at opleve og forstå; det kunne være fedt at opleve...

Ikke for at hijacke tråden, men jeg er en af tosserne med flere store subs. Og kan love dig, at når man først har vænnet sig til bas fri for begrænsninger og hvor rummets indflydelse er minimeret (ved at bruge mere end en) så kan man ikke gå tilbage til andet .
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 12:31
Prøv at tage et kig på Velodyne SPL800i...

Har den selv i en 24 m2 stue, og på trods af kun en 8" enhed, gør den det altså rigtig godt - hjulpet godt på vej af en 1000 watt RMS forstærker.. :)
- og fylder meget lidt - fruen er tilfreds. (Meget mere end med min SVS PB-12)
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu