recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google play - barn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google play - barn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google play - barn
    Sendt: 21-Juni-2018 kl. 16:20
Jeg har iPhone, men nu har min søn fået skiftet hans til en Android.
Han ønsker at købe et spil, men jeg vil ikke have mit kreditkort lagt ind på hans mobil.
What to do ?
Jeg har prøvet at logge på google play, men kan ikke rigtig se at man har mulighed for at give gaver. Skal man til at have fat i et gavekort ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 08:28
I'll google that for you!


no pun intended.

Men bortset fra det, så er gifting den eneste mulighed, da du jo er nødt til at betale på den ene eller anden måde.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 09:46
Den har jeg skam for længst fundet frem til.
Det som jeg ikke lige kan forstå er at det tyder på eneste mulighed er et gavekort. Så hvorfor købe et gavekort på mindst 150kr når jeg skal bruge 25kr.
Det jeg virkelig mangler er at man kan "give" et specifik program/spil i gave til en person. Men på Google play tyder det på at man kun kan give musik eller bøger som gave - og kun i nogle få lande
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 12:51
Man kan jo så overveje, at bruge det som en god opdragelse/test af sit barn:

(Forudsat at man har en økonomi, som tillader, at man har 125 kroner til at stå og "blomstre")

Giv barnet gavekortet på 150 kroner, men fortæl, at det er DINE penge, og at han ikke må bruge penge på apps, eller inde i apps, uden at du har givet specifik tilladelse til et specifik beløb.

Til at starte med får han så lov til at bruge de 25 kroner.

Og efterfølgende skal han så spørge om lov hver gang.

Det kommer formentlig til at fejle for ham på et tidspunkt, hvor han glemmer at spørge, eller kommer til at trykke ved en "fejl".
Det er jo så bare en kærkommen lejlighed til at snakke om, hvorledes man skal begærde sig, og at man skal overveje, at selv små beløb også bliver store.

Og det er jo reelt med et sikkerhedsnet, fordi han kan jo kun bruge op til 150 kroner.


Ved godt det ikke svarer på spørgsmålet, men det var nok sådan jeg ville gøre det: Se det som et godt projekt til lidt opdragelse/coaching.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 13:39
på IOS platformen har man i mange år kunnet "gifte" applikationer, men det har altid krævet en eksisterende konto (i "gamle" dage var det måden virksomheden betalte for apps til deres medarbejdere før man fik mulighed for at administrere enhederne fra centralt hold med licensværktøjer bygget ind.)

Så mit umiddelbare bud er at du nok sagtens kan gifte en applikation - men det kræver du i forvejen har en Play konto, hvilket du jo netop ikke ønsker. Derfor er gavekort også den eneste mulighed for "ikke eksisterende" brugere at give noget væk. - Det er ganske logisk, når du ikke er i økosystemet så har du ikke mulighed for direkte valg. Det kan du kun når du er i det.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 13:52
I bund og grund har jeg en konto da jeg bruger mit eget domæne på gmail, men der er mange begrænsninger når man kører g-mail på denne måde. 
Har lige prøvet at se om jeg kunne aktivere familiedeling fra en browser, men får denne fejl "Familiegrupper er ikke tilgængelige for G Suite-konti". 

Men må nok bare købe det gavekort - det har som sådan intet at gøre med at han ikke må bruge resten af beløbet. Det er mere om det ikke var en løsning der var lige så let som på IOS.
Det er jo ingen grund til at han bruger de resterende 125,- på nogle "crap" programmer - bare fordi pengene er der. Det med lige at tænke sig om 2 gange inden man bare køber et spil....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 13:57
han skal vel bruge koden hver gang han skal købe noget - så han kan vel ikke undgå AT tænke sig om 2 gange? (forudsat at telefonen er sat op til at verificere alle køb)


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 13:46
Når jeg går på google play har jeg mulighed for at vælge, at alle køb skal konfirmeres med et kodeord, mon ikke det kan sættes op med et kodeord han ikke kender?

Alternativt, log ind på hans konto på google play, køb det spil han ønsker sig og fjern bagefter dit kreditkort fra kontoen igen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu