recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til projektorfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til projektorfejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til projektorfejl
    Sendt: 22-Juni-2018 kl. 16:52
Hi guys

Jeg håber nogle kan hjælpe her... jeg kan ikke få gang i min projektor igen efter jeg har åbnede den og fjernet støv ved hjælp af luft. 

Årsagen var egentlig at min Optoma HD 50 tændte, men alligevel intet viste. (Blankt display, ingen menu eller andet)

Jeg så på youtube at det måske var løsningen at rense den for støv. Den var også støvet men nu har jeg så et andet problem - den tænder ikke mere...

Power knappen lyser rytmisk grønt nu, før blinkede den svagt indtil jeg startede den...

Any ideas what to try!?

Thanks!

PS dårlig timing under VM 😬

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 18:42
I forhold til hvad manualen skriver her:

2.The Power LED flashes green (1 sec on, 1sec off) and the fans will speed up during shut down cooling cycle. The projector reaches stand-by mode as soon as the Power LED flashes green (2 sec on, 2 sec off). If you wish to turn the projector back on, you must wait until the projector has completed the cooling cycle and has entered standby mode. Once in standby mode, simply press "POWER" button on the rear of the projector or " " on the remote control to restart the projector. 
3. Disconnect the power cord from the electrical outlet and the projector only when the projector is in stand-by mode

hvordan fungerer det så?
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 19:00
Tak for input, men har luret i manualen. Den måde blinkene beskrives i manualen passer med hvordan den opførte sig før (i normal tilstand) men nu her efter jeg har problemer er rytmen i blinkene anderledes end der beskrives i manualen, så det hjælper desværre ikke. 

Når jeg sætter strøm til projektoren, som jeg også af og til gjorde før, hvis den havde været slukket, så giver den stadig en klik lyd.... der ligesom indikerer den får strøm. Men der sker bare intet ved tryk på “power”.

Andre ideer? 

Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 21:35
har du prøvet at åbne låget til lampen og trykke den helt ned i soklen ?
Det kunne godt lyde som om opstartssekvensen bliver stoppet PGA. Lampen ikke har godt nok kontakt i stikket.. 🤔




Redigeret af Just Curious - 07-Juli-2018 kl. 21:37
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu