recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lige pludselig blev billedet grønt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lige pludselig blev billedet grønt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:



Hvis du mener der er noget jeg har overset i det første indlæg så fortæl det


Tror at du har overset cirka halvdelen af det oprindelige indlæg. Ikke mindst:

1. Det er galt på alle kanaler

2. Der er ikke galt på et andet tv i huset.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ERI2707 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ERI2707 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 23:09
Dette ligner en klassisk "dårlig forbindelse" inde i tv'et. Det er 75% sikkert at der er tale om en svag kontakt i en enkelt leder i de fladkabler som sidder inde i tv'et. Dette kan komme 1 gang og så aldrig igen...men det kan også begynde at vise sig i tide og utide.  De 24% er en IC med dårlig lodning eller en driver fejl. Og den sidst 1% er "noget andet". Og hvis nogen bilder dig ind at dette er pga. dit tv signal så køber jeg den ikke (jeg har arbejdet på print og komponent niveau med fladskærme siden de første kom på markedet og så sent som i sidste uge sad jeg med en LG C7 som havde røde prikker/plamager i alle mørke områder og der blev et fladkabel skiftet. Den med grøn har vi også set. Og det er altid rød eller grøn farve når disse fejler. Ofte vil de være meget fremtrædende i alle mørke områder på skærmen. Tag fat i LG :-) 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 23:09
Jeg har altså haft et meget lignende periodisk problem på mit Samsung plasma - via den gamle Yousee boks . Og vi snakker flow-tv . Jeg skulle typisk sluk/tænd for afbryderen bag på boksen . Har dog kun et TV i huset . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu