recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Apple 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer Apple 4k

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer Apple 4k
    Sendt: 27-Juni-2018 kl. 18:17
Hej alle.

Jeg har et LG C7 65" OLED sammen med en Denon X2400H og 5.1 lyd.

Jeg er træt af at den indbyggede Plex/Xplay ikke kan afspille DTS-HD + andre.

Jeg overvejede Apple 4K da man så kan købe film via Itunes og få det gode lyd og måske bruge Infuse. Men jeg binder mig vel total til Apple? Hvis jeg senere vil have et tv på børneværelset med Plex eller Google film eller helt anden udbyder så kan filmene afspilles sådan.

Jeg er også meget imod den måde Apple gør tingene på og for eksempel ikke går med i Movies Anywhere.

Kan i hjælpe mig lidt på vej? 

Mange tak.
/Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 18:31
jeg foreslår at du starter her:

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 19:05
Apple iTunes har været med i Movies Anywhere fra lanceringsdagen. Og iTunes er eneste tjeneste, som nu har opgraderet film gratis fra 720p -> 1080p -> 4K HDR -> Dolby Atmos.

Hvis man skal have et problem med filmtjenester online, så vil jeg da mene, at det er de andre man skal pege fingre af.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 19:19
Da vi ikke har movies anywhere her hjemme endnu vil dine købe i dansk iTunes være låst.

I de sidste par versioner af tvos har man ikke kunnne lave passthroug med lyden fra de forskellige apps, så behandlingen sker i Apple tv som så sender pcm til forstærker.
I tvos 12 som kommer til efteråret kommer de dog Dolby Atmos, men i betatest er det indtil nu kun som et DD+ signal og ikke Dolby thruehd. 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 11:48
Nogen der har nogle gode +er ved at købe et Apple tv?

Kan se det smart med DR app
Og kan købe film i UHD 

/Daniel og tak
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nullermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 12:57
Jeg har selv ATV4 og ATV4K og jeg føler mig ikke låst til Apple universet. Streaming kører godt, Netflix, HBO, prime, DR og TV2. Du kan afspille alle typer medie filer via Infuse, direkte fra fx NAS.

Nb. Jeg har selv et rum med ATMOS, hvis man er til det. Her understøtter ATV ikke ATMOS endnu, men så bruger jeg hhv min XBOX til Netflix ATMOS og en OPPO til afspilning af ATMOS film fra disc eller NAS. Men både XBOX og OPPO har ikke den fede brugergrænseflade og alsidighed som ATV


Redigeret af Nullermanden - 23-Juli-2018 kl. 12:57
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Nogen der har nogle gode +er ved at købe et Apple tv?

Kan se det smart med DR app
Og kan købe film i UHD 

/Daniel og tak

Køb nu bare det AppleTV, Thomsen! 
Du binder dig ikke til Apple/iTunes, den er genial til Netflix, HBO, Plex/inFuse, TV2 Play etc. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Nogen der har nogle gode +er ved at købe et Apple tv?


Den siger nogle seje lyder når man bevæger sig rundt i menu-systemet... Big smile
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 16:15
Hvad med Nvidia Shield.

Er virkelig tilfreds med de 2 jeg har, har ikke oplevet nogen problemer med dem.



mvh

kimila
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Vi har 2 ATV 4k,og begge 2 har problemer med det kablede netværk på huawei routere/netværksudstyr..

Det er et problem som en del har oplevet såfremt man ser på antallet af tråde på forumer som omtaler problemet. Bare lav en google søgning på ATV 4k ethernet problems så skal du bare se.

Det skulle være et firmware problem,som apple selv mener er rettet,men det er fejlen ikke..

Problemet er at ATV får ip fra DHCP,men nægter at udnytte forbindelsen,så den melder intet netværk,så skal atv nulstilles,og opsættes på ny,så virker det et lille stykke tid igen,der er ingen problemer med wifi forbindelsen.. Nogen mener det har noget med dhcp lease perioden at gøre,men det er spekulation,for apple nægter der er et problem..

Sjovt at der ingen problemer er på udstyr fra yousee (sagem) eller hiper (xyzel) eller egne routere af mærket D-Link eller Linksys

Udover denne begrænsning virker enheden rigtig godt,og hvis infuse ville understøtte fuld bluray menuer ville jeg droppe alle mine andre mediastreamers




Har du selv prøvet at lave en google søgning, seneste er fra feb. 2018. Hvor en har problemet, men da han får ATV opdateret er problemet væk.

Ellers er problemet helt tilbage fra sidste sommer.

Redigeret af Kallespears - 24-Juli-2018 kl. 18:28
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg er træt af at den indbyggede Plex/Xplay ikke kan afspille DTS-HD + andre
    Lige til info så understøtter Apple TV 4K ikke DTS:X og har ikke fuld understøttelse af DTS-HD hvis man vil have det
    Til top
     
     Besvar Besvar
     
    Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu