recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volume symbol på LG B7 med Sonos Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volume symbol på LG B7 med Sonos Playbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Volume symbol på LG B7 med Sonos Playbar
    Sendt: 03-Juli-2018 kl. 10:01
Jeg har et LG B7 TV med en Sonos Playbar tilsluttet. Jeg ser alt tv igennem et AppleTV.

På mit LG B7 TV har jeg sat lydudgang på Optical/HDMI ARC, hvor digital lydudgang står til PCM og Simplink er slået til.

Når jeg skruer op og ned for lyden på min AppleTV fjernbetjening virker det helt perfekt. 

Det symbol jeg får når jeg skruer op og ned ser således ud:



Er det muligt at få et pænere symbol?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2018 kl. 10:52
Edit - hold kæft undskyld, jeg kunne bare læse overskriften;).

Jeg har b6 og har et + og - ved volumentryk. Jeg har ikke det ikon der, jeg har dog valgt auto under optical/hdmi ARC da jeg har Sonos 5.1 setup

Hvad har du valgt under dtv lydindstillinger?

Har du sat din Remote op via Sonos appen? (Du kan kun sætte en Remote op til Sonos, men med cec burde atv kunne styre lyden på dit tv også.)

Hvilke indstillinger har du lavet ift Remote styring på Apple tv?


Redigeret af Bromberg5 - 03-Juli-2018 kl. 12:44
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2018 kl. 12:15
Ja, jeg har sat en Sonos Playbar til.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2018 kl. 13:15
Prøv at slå Simplink fra...
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 09:40
Har prøvet alle indstillinger i menuen lyd, men der er ikke noget der ændre ikonet. Er der andre indstillinger jeg bør kigge på?

I øjeblikket står det i lyd på følgende:
Lydudgang: Optical/HDMI ARC, Auto og Simplink slået til
DTV står til automatisk
AV Synk er slået fra

Der må være en anden menu jeg skal i, men hvilken?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 10:05
bruger du b7 remoten og har sat den op via Sonos app?

Så burde playbar registrere et ir signal, mens dit b7 registrere om volumen går op eller ned.
Er det på alle kilder? Eller er eneste kilde atv? 
Hvad har du af indstillinger på atv? Under indstillinger/fjernbetjeninger og enheder/? I bunden er der mulighed for at vælge lydstyrkejustering, hvad står den på?


Redigeret af Bromberg5 - 06-Juli-2018 kl. 10:08
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu