recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klipsch vs Arendal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klipsch vs Arendal

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Noget andet jeg kom til og tænke på.. sofaborde, lædersofaer og din bagvæg kan også være blandt synderne.

Sofa og sofabord "skyder" den over. Bagvæggen tror jeg mere på er synderen.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:


Sofa og sofabord "skyder" den over. Bagvæggen tror jeg mere på er synderen.

Nu kender jeg ikke lige din dipole elektrostat center der, men lyden fra din Center er formentligt ikke en vandret laserstråle :-) Der vil være en hvis spredning på, og nogen af de høje frekvenser rammer sofa ryggen og reflektere til dine ører.
Når jeg måler ETC (tidlige refleksioner) hos folk med læder møbler, så er der som regel en tydelig forbedring når vi lægger en tyk dyne henover sofaryggen. Derfor skal vi aldrig have læder herhjemme igen. Vi skiftede til en stor u stof sofa, og det langhårede tæppe på gulvet i samme ombæring. Den akustiske forbedring var noget vi virkelig lagde mærke til Smile 
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:


Sofa og sofabord "skyder" den over. Bagvæggen tror jeg mere på er synderen.

Nu kender jeg ikke lige din dipole elektrostat center der, men lyden fra din Center er formentligt ikke en vandret laserstråle :-) Der vil være en hvis spredning på, og nogen af de høje frekvenser rammer sofa ryggen og reflektere til dine ører.
Når jeg måler ETC (tidlige refleksioner) hos folk med læder møbler, så er der som regel en tydelig forbedring når vi lægger en tyk dyne henover sofaryggen. Derfor skal vi aldrig have læder herhjemme igen. Vi skiftede til en stor u stof sofa, og det langhårede tæppe på gulvet i samme ombæring. Den akustiske forbedring var noget vi virkelig lagde mærke til Smile 

Det vil jeg prøve. Evt også dæmpe bagved centeret.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu