recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Framerate ved Blu ray rips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Framerate ved Blu ray rips

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Som allerede skrevet, kan du med f.eks. VLC se hvad frame raten er på dine film, og så vælge den samme i Handbrake.

Mere kompliceret behøver det ikke være Wink

Den har jeg også fanget;) nu gik snakken også mere over på makemkv:).
Tak jeg vil smide nøglen ind og bruge mkv istedet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

jeg kan ikke få lov at rippe Blu rays mere efter de 30 dage og at hente programmet på ny hjælper ikke - desværre makemkv er ret godt


Lagde du ikke mærke til at det var et link jeg havde lavet?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

jeg kan ikke få lov at rippe Blu rays mere efter de 30 dage og at hente programmet på ny hjælper ikke - desværre makemkv er ret godt


Lagde du ikke mærke til at det var et link jeg havde lavet?

Jo men jeg overså nøglen inde på siden:). Men den er installeret og er nu kørende, det er altså bare noget hurtigere.
3D rips driller mig dog noget, nogen der har fif her?

Jeg trykker nemlig ellers avc3d af, men det er kun 2 der blir rippet
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 08:30
Jeg har aldrig oplevet, at Handbrake har lavet rod mht. framerate? Opfanger den ikke automatisk hvad kildematerialet er skudt i?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg har aldrig oplevet, at Handbrake har lavet rod mht. framerate? Opfanger den ikke automatisk hvad kildematerialet er skudt i?

Jo, hvis man vælger FPS: Same as source.

Har nu heller aldrig oplevet problemer, og der er da efterhånden røget en hel del i gennem.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 08:22
Det er muligt jeg har gjort noget i handbrake (men den vælger altså 30p pr default), selvom jeg mindes blot at have installeret det, men jeg har ikke brugt det ret meget da det var makemkv jeg foretrak.

Nå, men betanøglen er udløbet her pr 1/8 - Kommer der normalvis en ny key eller?


Redigeret af Bromberg5 - 03-August-2018 kl. 08:23
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 09:16
Du skal sørge for, at du altid kører på den nyeste version. 
Så udløber nøglen aldrig. 
Og der er lige kommet ny version. 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 14:55
og ja Bromberg - hver gang den udløber går du ind og ser om der enten er kommet en ny version eller en ny key inde i forummet. - Standard procedure HVER gang.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det er muligt jeg har gjort noget i handbrake (men den vælger altså 30p pr default), selvom jeg mindes blot at have installeret det, men jeg har ikke brugt det ret meget da det var makemkv jeg foretrak.


I Handbrake skal du bare vælge Same as source i stedet for at køre default.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og ja Bromberg - hver gang den udløber går du ind og ser om der enten er kommet en ny version eller en ny key inde i forummet. - Standard procedure HVER gang.

Ja jeg så lige der var kommet en ny siden sidst:)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 17:01
Du kan også selv lave en ny default preset som f.eks. har 25 fps. etc.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu