recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Subwoofer til stuen. 2 x 12" eller 1 x 15"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Subwoofer til stuen. 2 x 12" eller 1 x 15"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Drahkis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drahkis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Subwoofer til stuen. 2 x 12" eller 1 x 15"
    Sendt: 14-Juli-2018 kl. 09:49
Hej. jeg har længe gået og bøvlet med min Dali SWA-15, og har besluttet mig for at den trænge til en udskiftning eftersom at den efterhånden er ved at runde 12 år.

For nyligt har jeg købt to Cerwin Vega XLS-28 Gulvhøjtalere som klare sig gankse udmærket til anlægget i stuen, man mangler bare en subwoofer til at give de sidste tryk.
Min musiksmag er meget speciel. Det er primært hurtigt musik som går i mellem 160-200BPM, derfor skal subwooferen gerne kunne følge med.

Stuen som anlægget bruges i, er godt 65 kvadratmeter, derfor havde jeg i starten tænkt mig at købe en Cerwin Vega XLS-15S subwoofer. Men efter som at jeg har gået at tænkt lidt over der, bliver jeg mere og mere overbevist om at jeg skal have anskaffet mig 2 x Cerwin Vegas XLS-12S subwoofere i stedet, da de skal lever trykket i film, samt at skulle være hurtig. Snakkede med forhandlere inde i Hifi-Klubben, og de prøvede på at sælge mig 2 af deres 15" Argon subwoofere (deres egent brand), frem for at købe Cerwin Vega. Men jeg er lidt biased mod CW'erne bare fordi at jeg godt kan lide den lidt bas-tunge lyd der er i dem, plus kan godt lide at højtalerne og subwooferne matcher.

Forstækeren som jeg bruger PT er Pioneer VSX-924. Men har dog tænk på at udskifte den til en NAD + Effektforstæker, da jeg kun bruger forstærkeren til Stereo.

Håber lidt på at der er nogle folk herinde som kan pege mig i den rigtige retning :)
Because nobody screams out for more treble!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu