recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med LG 49SJ810V?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med LG 49SJ810V?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg er ved at købe tv til min mor. Pensionist. Ser relativt meget tv. Max størrelse er 50”. 


Har nogen erfaringer med dette tv?



Nu spørger jeg dumt, men det skyldes måske jeg ser lidt for mange af disse indlæg, hvor der spørges om gode råd, hvorefter der kommer 117 velmente råd, som alligevel ikke giver nogen meningsfuld afklaring, fordi alle rådene er subjektive vurderinger fra folk, der kun har en begrænset erfaring.

Du spørger om et helt konkret produkt, men i stedet for at give dig et svar, så vil jeg give dig det bedste råd, du kan få - GRATIS:  Det lyder ikke til, at du selv ønsker at sætte dig ind i tingene og sætte TV'et op alligevel??

Hvorfor ringer du ikke bare til det nærmeste Panasonic center (Nærmeste på Esbjerg er Bramming) og beder dem levere en Panasonic 49FX623? Panasonics "6-serie" er ligesom både LG og Samsungs 6-serier et fortrinligt all-round TV, som alle almindelige mennesker vil være jublende glade for.

Tv'et kan købes med "all inclusive" hvor de kører ud til din mor, sætter TV'et til og giver 5 års garanti på TV'et.

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/led-uhd-4k-tv/panasonic-49-fx623-uhd-smart-tv.htm

Alternativt så kan du bruge timer, dage og uger på at finde det rigtige produkt, og så er der alligevel en risiko for at det går galt. Findes der andre TV, som er bedre? Ja - men det er totalt lige meget. Det er ligesom med biler - hvis du er i tvivl, så går du ikke helt galt i byen ved at vælge en VM GOLF. Ja, den koster mere end konkurrenterne, og den er ikke perfekt til alt - men det er en Golf, den starter hver dag, den holder værdien, den har en velkendt kvalitet og du ved, at du ikke køber katten i sækken. Det må du så betalt 10-15% ekstra for, men det er det værd.

Da jeg skulle finde et TV til min moster gjorde jeg netop ovenstående. Hun fik at vide, at TV'et kostede 1000 kroner mere, og men tilgengæld så kører TV'et nu på 9 år, TV'et viser fine billeder og  frem for alt har det været nul problemer.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 18:45
jeg ringede ikke til Panasonic, da jeg ved, at om en uge vil jeg have min mor i røret, fordi hun ikke kan finde ud af sit tv. Så er det meget smart, at hun har samme model som jeg (jeg har LG C7). 

Keg havde besluttet mig for SK810, indtil sælgeren nævnte noget om, at Hertz, hvor dette har 50, mens sk8500 har 200. Desuden er sidstnævnte baggrundsbelyst (og ikke kamtbelyst som førstnævnte). 

Vedr kalibrering så er det ikke noget, jeg tidligere har gjort i endsige ønsket at betale for, men eftersom det var med i prisen, takkede jeg ja. 

Tak til jer alle for input. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 20:57
Tilsyneladende et helt fint valg i forhold til pris og behov .

Alle forslag og svar i tråden er selvfølgeligt velmente . Men jeg er dybt uenig med Radiomanden . Ingen almen bruger kan vurdere bedste billede i en butik, ved at sammenligne forskellige TV .
 Måske han mener, at man i butikken -ved selvsyn -får fornemmelsen af bedste remote, smart-tv del, byggekvalitet, design o.l ? - i så fald giver hans råd mening . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu