recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - brugt JVC X35 til 7.5kkr deal ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

brugt JVC X35 til 7.5kkr deal ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gibman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gibman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: brugt JVC X35 til 7.5kkr deal ?
    Sendt: 19-Juli-2018 kl. 13:48
Har en brugt JVC X35 projektor til 7500 kr som lokker med mig.

Den er fra 2013 og har rullet 1000t på 1 pære og er i fin stand.
Der flg. et sæt 3d briller og ellers intet andet.

Er det en deal ? Eller skal jeg skippe ?
Eller er det for risky, hvis den går i stykker, så er der nada garanti på jo ?

Jeg var egentlig hooked på en sony LCOS hw50es projektor, men lsæte at sony bruger plastik lenser istedet for glas. dvs. jeg får aldrig et 100% fokuseret og skarpt billede. 
Det har jeg prøvet før, og det er bare pisse irriterende, når først man har spottet denne svaghed.
Sådan er det når man har en PC hooked op :)

/gibman



Redigeret af gibman - 20-Juli-2018 kl. 00:59
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 16:46
Altså jeg solgte en JVC x30 sidste forår for 8k. Den havde kørt samme antal timer, dog med helt ny org pære, og samme alder også. Så 7500kr lyder som en fin deal. Men jeg ville klart hellere gå efter en brugt Sony 40/45/55/65. Du får langt mere projektor for pengene. Og de koster ca det samme brugt


Redigeret af Ole_M - 19-Juli-2018 kl. 16:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 17:28
Det er i hvert fald ikke optikken der skal holde dig fra at købe en Sony i stedet for en JVC.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 22:26
Hvis valget er imellem VPL-HW50ES og JVC X35 ville jeg selv tage X35'eren. De er begge 2013 modeller og år for år har JVC altid haft bedre D-ILA projectorer end Sony har haft SRXD projetorer med bedre native kontrast og dermed mere potent billedkvalitet, bedre shadow details og dybde i billedet. (Dynamisk kontrast hører ingen steder hjemme i video IMHO, og da slet ikke i forhold til en PC!)

Da der er i begge tilfælde tale om 3-panels projectorer vil du dog aldrig få helt samme fokus - eller rettere pixelskarphed - som med en 1-panels projector til en PC/et skivebordsmiljø, da der altid er en lille smule (op til ½ pixel) konvergens-divergens (i mangel af bedre ord) på 3-chip maskinerne i forhold til f.eks. 1-chip DLP projetorer med farvehjul (Som så til gengæld giver en IMHO uudholdelig regnbue-effekt og mindre native kontrast). Det med de små konvergens-divergenser gør ikke så noget i forhold til video (og spil), men bliver mere sårbart i forhold til f.eks. et skrivebordsmiljø. Jeg skiftede selv fra SRXD til D-ILA og særligt D-ILA's højere native kontrast og mere potente 'purist' billede gør at jeg aldrig ser mig tilbage. I hvert fald ikke før det kommer til at hedde 100 tommer OLED eller lign. Jeg oplevede også et større fokus i billedet da jeg skiftede. Så vidt jeg husker forklaringen, uden at jeg lige vil hænges op på den, så hænger det vist sammen med at D-ILA panelerne rent fysisk er større end LCOS panelerne.


Hvis du er purist, har et dedikeret lyskontroleret rum, ikke benytter post-processing (eller i så fald lader din PC stå for en evt. signalbehandling), så er X35 den projektor der giver dig det skarpeste og mht native-kontrast det mest dynamiske billede og de bedste shadow details.

Hvis du vil have flere kalibreringsmuligheder og mere signalbehandling i projektoren og hvis du gør brug af dynamisk kontrast (Fy føj!) så vil du omvendt sikkert tiltales mere af hw50es, som tilbyder flere af disse muligheder, mens X35'eren er uden dynamisk kontrast og dens brugerinterface er ret bare-bones. Og hvis du f.eks. har >125 tommer eller dårlig lyskontrol i din setting, så er der også mere lys i hw50es end i X35.


Håber disse informationer kan gavne dig i dine overvejelser og vægtninger af fordele og ulemper.


Redigeret af TBC1 - 20-Juli-2018 kl. 01:02
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu