recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fluer igenigen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluer igenigen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 18:03
Mit nuværende tv er købt i elgiganten   
Og som bromberg skrev så er det trist at man skal  rose en butik fordi  de følger loven
Men omvendt rart at man kan slappe af  hvis man sku være en af de uheldige som får besøg af tordenfluer  

Mvh Michael 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 10:43
tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......

Redigeret af ridderdk - 24-Juli-2018 kl. 10:45
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......

"Jeg er fluen - jeg har vinger på"

Det KAN VÆRE, de falder ned i bunden af skærmen, over tid. Husker, at jeg havde en computer, hvor der også var kommet tordenfluer ind. En Acer Travelmate 5600. Efter nogen tid, var de forsvundet, og jeg tror, de netop var lige så stille drysset ned, da de pludselig ikke var at se mere
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 19:23
Ja enig . Power syntes det er fantastisk hvis folk hopper på deres søforklaring.
Der er jo en grund til at der er et regelsæt  netop fordi der er nogle butikker som syntes at de er hævet over loven .

Mvh Michael 


Redigeret af Basto - 24-Juli-2018 kl. 19:23
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2018 kl. 19:56
Har alligevel bestemt mig for at reklamere, kan slet ikke abstrahere for den skod flue!
Har svaret Power:

Hej
Tak for svar
Det er sælgers ansvar at undersøge varen samt sørge for det videre forløb med eventuel indblanding af producent. Min rolle er at reklamere overfor sælgeren, det er hermed gjort.

Læs eventuelt her:



Redigeret af ridderdk - 24-Juli-2018 kl. 19:57
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret

Nej, enig 
Hvem påstår andet?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.
Det er da kun god service hvis en producent har direkte support overfor kunden som eks. eksemplet med Dell? 
Vil da være tosset forhandler ikke gøre kunden opmærksom på deres servicesag kan klares på en bedre og nemmere måde for alle partner Smile
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 11:55
Vil anbefale at insistere på kontakten skal være med sælger.
Det er min erfaring, efter Sony skriftligt har meddelt mig garantien ikke dækker torden fluer gik jeg tilbage til Power og bibeholdt min reklamation overfor dem. Power har så haft al kommunikation med Sony, og i dag fik jeg besked fra Sony, at de vil bytte mit TV med et tilsvarende.

Er glad for Power har håndteret sagen .
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 13:04
Sådan .. nu er er efterårets tv hygge reddet Wink
Dejligt at de overholder reglerne , men igen blev det bevist at forbrugeren ikke skal give op ( når forbrugeren har ret )

Mvh Michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu