recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple 4K TV med lidt hakken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple 4K TV med lidt hakken

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
firlings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér firlings Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple 4K TV med lidt hakken
    Sendt: 29-Juli-2018 kl. 11:56
Hej kære forum

Håber at nogle herinde har lidt tips og tricks til et Apple 4K TV, som jeg netop har investeret i Smile

Jeg har købt min første film på Itunes (Men in Black), og kan se under afspilning af filmen, at den kører i 4K opløsning (jeg har også TV'et til dette).

Men jeg oplever lidt hakken - ikke sådan at filmen stopper, men billedet glider ikke bare ikke naturligt henover skærmen, hvis I forstår, hvad jeg mener. Specielt når der er hurtige bevægelser på skærmen bliver "problemet" meget synligt og irriterende Angry

Kan det skyldes min netforbindelse?

Apple 4KTV'et er kablet og jeg har en 30/30 fibernet-forbindelse.

Håber at I har et par gode idéer/forslag til udbedring Star


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 12:44
Det skyldes helt sikkert ikke din forbindelse. Uanset hvor hurtig eller langsom den er, så har det ingen indflydelse på hvor flydende video-materiale bliver vist.

Det er nok bare normal 60Hz judder du ser. Hvis du aldrig har set andet end film på dansk tv før, så er det jo noget nyt.

Det kan også være, at du har forkerte forventninger til UHD, og det du irriteres over simpelthen er begrænsningerne ved 24 billeder i sekundet.

Da vi ikke kan se hvad du ser, så er det svært at komme med kvalificerede bud på, hvad det er der er galt, hvis der overhovedet er noget galt.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 13:06
har du prøvet nogle af de almindelige fixes til denne fejl:

På ATV skal du sætte “match frame rate” og “Match Dynamic Range” til ON. 
På dit tv skal du fjerne så meget billedprocessering som muligt. 
Til top
firlings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér firlings Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 14:14
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal svare i forhold til det med forventningerne. Jeg har en UHD afspiller i forvejen og der kører billedet glidende.

Det er måske noget indstillingshalløj, som jeg bare ikke har forstand på Confused
Onkyo TX-RZ710
PS4 Pro - Star Wars S.E.
LG OLED
Samsung Yousee HD-boks
Panasonic DMP-UB310
Apple 4KTV
Til top
firlings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér firlings Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 14:17
Jeg prøver lige med de indstillingsændringer, som du foreslår Clap

Tak for tippet Wink
Onkyo TX-RZ710
PS4 Pro - Star Wars S.E.
LG OLED
Samsung Yousee HD-boks
Panasonic DMP-UB310
Apple 4KTV
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 20:20
Det gør min også ret tit. Hjælper altid at genstarte. 
Men husk selvfølgelig de nævnte indstillinger.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af firlings firlings skrev:

Jeg prøver lige med de indstillingsændringer, som du foreslår Clap

Tak for tippet Wink


Hvis du er vant til UHD BD og ikke har sat match framerate til på dit Apple TV, så er det helt sikkert der fejlen er.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af firlings firlings skrev:


Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal svare i forhold til det med forventningerne. Jeg har en UHD afspiller i forvejen og der kører billedet glidende.


Præcis det du svarer her, er hvad du skulle svare
Til top
firlings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér firlings Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 21:39
Tak for tippet, moremusic.

Det var lige præcis de indstillinger på AppleTV'et, jeg manglede at få på plads.

Nu fungerer det 100% - tusind tak ClapClapClap



Onkyo TX-RZ710
PS4 Pro - Star Wars S.E.
LG OLED
Samsung Yousee HD-boks
Panasonic DMP-UB310
Apple 4KTV
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af firlings firlings skrev:

Tak for tippet, moremusic.

Det var lige præcis de indstillinger på AppleTV'et, jeg manglede at få på plads.

Nu fungerer det 100% - tusind tak ClapClapClap




Dejligt at høre :) det er det bedste ved de nye ATV - man slipper for at manuelt vælge mellem 50 og 60 hz. 
Jeg opgraderede fra ATV4 til 4K format slippe for at skifte manuelt. Det nåede jeg så at gøre inden Apple annoncerede at featuren også kom på ATV4 :) 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu