recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tysk tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Livsnyder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Livsnyder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tysk tv
    Sendt: 29-Juli-2018 kl. 17:58
Tysk digital tv anvender jo DVB-T2 HD signal.

Da jeg ikke umiddelbart kan finde et TV med disse specifikationer her i DK har jeg overvejet om jeg skulle købe et Tysk TV. TV'et bruges i en Campingvogn og jeg syntes ikke om at have alt muligt omformer ol. stående.

Derfor mit spørgsmål vil et Tysk Tv apparat virker her i DK

På forhånd tak for evt. svar. Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Livsnyder Livsnyder skrev:

Tysk digital tv anvender jo DVB-T2 HD signal.

Da jeg ikke umiddelbart kan finde et TV med disse specifikationer her i DK har jeg overvejet om jeg skulle købe et Tysk TV. TV'et bruges i en Campingvogn og jeg syntes ikke om at have alt muligt omformer ol. stående.

Derfor mit spørgsmål vil et Tysk Tv apparat virker her i DK

På forhånd tak for evt. svar. Smile
Øh, de fleste nyere TV har da DVB-T2 tuner? Confused

Kig efter "Godkendt til Boxer Danmark"


Hvis JA burde det virke, da Boxers HD kanaler sendes med DVB-T2 Wink 
Mvh. JørgenT
Til top
Livsnyder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Livsnyder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 18:32
Undskyld men jeg fik vist ikke nævnt at det er DVB-T2 HD HEVC (H265)
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 18:35
Ja, et tv indkøbt i Tyskland virker da normalt også i Danmark. Men om man kan finde et tv med særlige specifikationer fx begrænsninger i tunerens frekvensområde, kan selvfølgelig være en mulighed. Et tv er normalt bagud-kompatibelt, så når HEVC så også mpeg4 og mpeg2.


Redigeret af C. Johansen - 29-Juli-2018 kl. 18:38
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  Øh, de fleste nyere TV har da DVB-T2 tuner? Confused

Kig efter "Godkendt til Boxer Danmark"
Hvis JA burde det virke, da Boxers HD kanaler sendes med DVB-T2 Wink 

Hej.

Jeg kan ikke anbefale at man søger efter  "Godkendt til Boxer Danmark". Ja Boxer bruger i øjeblikket DVB-T2 på to af deres muxer.
Men det er i H.264/MPEG-4 AVC udgaven som fra april 2020 skiftes ud til fordel af DVB-T2 HEVC.

https://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC

Hvis man søger efter "Godkendt til Boxer Danmark" vil man lige netop få det, som trådstater IKKE søger.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu