recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 13:14
jep, men du kan sideloade yousee appen til android til samme kvalitet som på rene android bokse....

Redigeret af miri - 04-August-2018 kl. 13:15
miri
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

dvb-c ligger som et separat signal i fiberen (ikke ip). Dvs. der sker ingen afkodning i fiberboksen, kun en konvertering fra fiber til coax. Krypterede kanaler kræver derfor kort i fjernsynet.
Tak for info, det lyder som trådstarter så skal have et coax antennesignal igennem til TV med abonnementskort - eller Yousee boks.
Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

Næste problem er så at jeg skal have 2 udtag da der fortsat skal være net til stede i boksen også, for at kunne se de kanaler der er udover grundpakken. 
Hvilken boks er der tale om her?

Mvh. JørgenT
Til top
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 22:39
Løsningen jeg har igennem Yousee nu,er med netgem bokse. Disse modeller kan man ikke længere få hos yousee. Når man sætter disse bokse til, skal man bruge sit brugernavn og password for at kunne se sine kanaler, i hvert fald når man har net stik i. Jeg har ikke testet med coax da jeg ikke har trukket kabler rundt i huset til det. Jeg antager denne netgem boks også er noget Linux. Det virker også fint, men den dag min boks brænder af, så kan jeg ikke få en ny, da yousee som sagt er holdt op med at benytte dem.

Jeg forstår bare ikke der siges at jeg Skal have en boks?
Altså jo til afspilning, men jeg kan også slukke samtlige bokse og pille netstiklet ud af dem og fortsat så kan jeg tage min telefon på mit Wireless og benytte yousee appen og haps, så kan jeg se samtlige kanaler, både grund plus bland selv. Så lad os antage jeg ikke vil opsnappe hvad end yousee i samarbejde med fiber udbyderen sender på det IP baserede net fra centralen og ud i mit lille hvide modem. 
Jeg vil derimod bare have en Android boks der kører enten 6 eller 7 og med den full blown Google Play Store. Så burde jeg vel kunne hente yousee appen, logge ind og benytte den præcis på samme måde som på min telefon eller tablet? 


Redigeret af YoinkZ - 04-August-2018 kl. 22:40
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 22:46

 Der skal haves en boks for at kunne bruge App'en der er til Android TV OS, da den er lavet til at køre sammen med den.
App til Telefon/Tablet er ikke på Android TV platformen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

....Jeg vil derimod bare have en Android boks der kører enten 6 eller 7 og med den full blown Google Play Store. Så burde jeg vel kunne hente yousee appen, logge ind og benytte den præcis på samme måde som på min telefon eller tablet? 
Jep, men boksene opfører sig bare ikke altid som de skal. Husk på, at de skal sende billede ud via hdmi, og det er ikke altid, at deres android opfører sig optimalt sammen med Yousees app. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men forbered dig på nogle udfordringer. Hvis de vender billedet til f.eks. portrait er der apps, der kan låse til landscape, og de plejer at virke....

Redigeret af miri - 05-August-2018 kl. 00:59
miri
Til top
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 01:37
Radiomanden, det er netop derfor jeg Ikke vil kører Android TV fordi jeg er klar over appen ikke eksisterer :) 

Miri, det er selvfølgelig det jeg er bange for. Nå, men det var også hvis en lige kunne række hånden i vejret og sige, den Android box kører jeg med og det spiller bare. Jeg må prøve et par stykker og se hvordan det tager sig ud. 

Foreløbig tak alle sammen. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af YoinkZ YoinkZ skrev:

I det hus der blev bygget, blev antennekablet slet ikke skænket en tanke, så alt ble IP baseret, hvilket også var den løsning vi fik med ind fra Waoo. Jeg er klar over at det er nemt at være bagklog, men som det er lige nu, så vil jeg ikke trække antennekabler ind bare for at kunne se TV via YouSee.
Hvorfor ikke trække antennekabel, er det helt udelukket at trække sammen med/i stedet for netværkskabel?
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 09:07
JørgenT - læs hans indlæg igen. Huset ER jo bygget, og der er ingen antenneforbindelse IND i huset, og heller ikke RUNDT i huset.


Til top
YoinkZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2018
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér YoinkZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 13:53
Jeg må ærligt erkende at jeg magter ikke skulle til at bore eller lave synlige lister når jeg nu har gemt alt i vægge med udtag bag tv og rundt omkring på steder jeg fandt bedst. Jeg er klar over jeg skulle have lavet det i rør hvor jeg så kunne skyde ekstra kabler igennem, men det er altid nemt at være bagklog.

Derudover synes jeg bare det er ærgerligt at yousee ikke kan levere den samme løsning som jeg havde hos Waoo hvor jeg faktisk synes både boks og kvalitet på billedet var bedre end det jeg har nu. Det kan uden tvivl være jeg ville få skarpere billede med antennesignal end det jeg har nu IP baseret, men kan bare ikke forstå de ikke kan når Netflix med andre kan. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 14:06
mine forældre bor i kolding og havde stofa TV som de faktisk var glade for. men Stofa solgte alle kunderne til Yousee, men Yousee var ikke i stand til at levere samme type løsning/genbruge eksisterende løsning på adressen, så al TV skulle være IPTV baseret også. Den dag i dag (det er måske 4-6 år siden nu ) har de stadig utroligt store problemer med at få leveret et "stabilt" billede uden udfald.
Yousee hverken kan eller vil ændre noget.

normalt burde løsningen ikke have nogen relevans for om du ville få et "skarpere" signal (selvom det ord ikke eksisterer. Det drejer sig reelt alene om bitraten af billedet og ikke noget andet, så længe signalet er "stabilt".) Men generelt vil det være ca. samme bitrate og dermed identiske mængder af data der vil blive sendt til din afspiller hvad enten det er alm kabelbaseret eller IPTV. Al TV ligger et sted mellem 5-15mbit/s. afhængig af kanal, og udbyder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu