recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Galaxy s7 Edge stigning i strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galaxy s7 Edge stigning i strømforbrug

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stan6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Galaxy s7 Edge stigning i strømforbrug
    Sendt: 04-August-2018 kl. 23:44
Hej, efter at jeg har installeret den sidste opdatering, steg min batteriforbrug meget. Før kunne batteri holde 2 døgn, nu kun en . Jeg har deaktiveret eller stoppet nøgle apps, men Beaming Service og Gear VR Service bruger meget strøm og kan ikke deaktiveres .
Enhedsvedligeholdelse kan stoppes, men er det en god ide? Har i observeret noget tilsvarende og hvad kan man gøre? Jeg bruger ikke VR udstyr, men batteri bliver tappet.
Venlig hilsen Stan
Stan
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 09:07
hvis du ikke har mulighed for at deaktivere de app der bruger strøm så  vil tro at den eneste mulighed er at lave en reset af telefonen.
Og du har vel prøvet at genstarte den et par gange?

Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 13:23
Android har ofte et meget ujævnt strømforbrug. Men jeg har fx også lige fået Oreo til min Motorola Z2 Play og her steg forbruget også en smule. Det er helt sikkert bare det nye styre system, der har lidt højere forbrug i drift, desuden har din tlf også 3 år på bagen eller sådan. Så batteriet mærker jo derved ændringen i forbruget lidt højere pga slidet. Desuden har mange jo den tendens at de holder skærmen tændt konstant......den må endelig ikke gå i dvale. Jeg bruger ikke min tlf konstant og slukker den om natten, så jeg kan sove, derved holder den fint i en hel uge før næste opladning. At man kan bruge tlf'en konstant i et helt døgn eller 1½, er for mig en flot batteri tid. Hvorfor forlanger folk, skærmen skal kunne stå tændt hele dagen og så skulle holde 3-4 dage. Folk spiller spil, hører musik og ser film + mange programmer kører i baggrunden. I den forbindelse, er det da flot batteriet kan holde mere end en dag.   

Redigeret af javilha - 05-August-2018 kl. 13:28
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 14:37
Min er også gået helt amok efter seneste OS opdatering, det er dog outlook app som er den store synder her. Håber at der kommer en opdatering til den.
Til top
Stan6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stan6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 13:39
Hej, denne ændring i forbrug skete fra en dag til anden. Batteri har det fint- foreløbigt.
Men nu fandt jeg ud af, at man kan gå i :
Indstillinger-apps-finder den app der bruger strøm, f eks, Gear VR service og klikker på batteri
og i afsnit der hedder Administrer batteri forbrug deaktiverer man Tillad baggrundsaktivitet.
Jeg har ikke afprøvet virkning på batteritiden, men det skulle ha inflydelse?
Jeg har læst på nettet at der er flere der har observeret  at Gear VR kører og bruger meget strøm, og kan ikke deaktiveres. Håber at Samsung kommer med løsning i næste opdatering.

Stan
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu