recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lydproblemer Anthem MRX 500 - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lydproblemer Anthem MRX 500 - hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lydproblemer Anthem MRX 500 - hjælp
    Sendt: 05-August-2018 kl. 11:29
Hej Alle

Håber i kan komme igennem nedenstående smøre, da jeg virkelig godt gider at finde problemet.

Jeg er den glade ejer af min 7 år gamle Anthem MRX 500. Den passer perfekt til mine behov.

Vi har været afsted på ferie i uge 29 og som jeg altid gør, når vi tager på ferie, så tager jeg alle strømstik ud "af væggen" til alle vores apparater (TV, computer mv)

Vi kommer hjem og jeg sætter det hele til. Så kommer der ingen lyd ud nu!?
Hvis jeg vælger at lyden skal være kun til forstærkeren, så siger displayet "no signal" og der er billed men ingen lyd. Vælger jeg "AVR+TV", så kommer der både billede og lyd, men det er PCM2.0.

Jeg har prøvet at skifte til en anden bluray afspiller (har flere i huset), med det samme resultat. Jeg har prøvet med en anden HDMI indgang, og andet kabel. Samme resultat med en bluray afspiller.

Jeg har også prøvet med et Apple TV - her kan jeg godt for Dolby digital hvis jeg vælger AVR som lyd, når jeg fx. ser en trailer. 

Jeg er dog nået til den konklusion, at mit ene HDMI kabel, måske ikke er for godt! (På trods af at det er et hundedyrt Chord kabel!!!)

Jeg burde måske gå direkte til forhandleren med forstærkeren, men vores kemi er ikke for god længere.

Jeg er nok ikke tilstrækkelig teknisk begavet, men noget kan tyde på at det signal som modtages som DTS-HD og DD TrueHD ikke kan "tydes" i recieveren og den derfor ser det som "no signal". Men så er det underligt, at den godt kan modtage alm. DD og sikkert også alm. DTS

Jeg er virkelig træt at det - og jeg syntes da, at en reciever skal blive mere end 7 år gammel når den står til 15K. Specielt taget i betragtning, at der i Anthems forstærkere er mindre gejl end i så mange andre forstærkere, så færre fejlfindinger at bekymre sig om.

Jeg har prøvet at lave et reset af forstærken. Jeg har også prøvet at tage alle apparaterne fra i stikdåsen, og sat dem til en efter en med et par minutters mellemrum.

Hvis jeg laver en manuel "noise" - så er brummer alle højttalerne og sub, så der er forbindelse til dem.

HJÆLP - på forhånd tak.

Dog kan det lyde til at der skal en ny forstærker til Cry
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 12:33
Jeg oplever præcis det samme med min mrx300. det skete i vinters og er præcis samme fejl. Jeg har også forsøgt nulstille receiveren osv, men intet har desværre hjulpet på det. 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg oplever præcis det samme med min mrx300. det skete i vinters og er præcis samme fejl. Jeg har også forsøgt nulstille receiveren osv, men intet har desværre hjulpet på det. 
Og det lever du med i dag eller har du solgt den?

Har du evt. haft i din forhandler eller Interceptor audio eller Anthem selv?

Sikkert noget med nogle "udtørret" dele.

mvh

EDIT: jeg har lige videresendt linket for dette indlæg til Interceptor audio - for at høre om det er noget de kender noget til?


Redigeret af Bravo - 05-August-2018 kl. 15:40
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 21:03
hvordan skete fejlen på din receiver?
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg oplever præcis det samme med min mrx300. det skete i vinters og er præcis samme fejl. Jeg har også forsøgt nulstille receiveren osv, men intet har desværre hjulpet på det. 
Og det lever du med i dag eller har du solgt den?

Har du evt. haft i din forhandler eller Interceptor audio eller Anthem selv?

Sikkert noget med nogle "udtørret" dele.

mvh

EDIT: jeg har lige videresendt linket for dette indlæg til Interceptor audio - for at høre om det er noget de kender noget til?
Ja, fordi jeg lejer pt. Kun nye film via Apple tv og de er jo kun i komprimeret Surround lyd, hvilket den fint klare. Jeg regner med at købe en ny forstærker i næste år, derfor vil jeg intet gøre nu.
Jeg har skrevet direkte med Anthems tekniske support, de forslog også de almindelig ting som at nulstille osv. 
Jeg plejer også at slukke for det hele ved stikkontakten, og en dag vil den ikke afspille HD Surround lyd mere. 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg oplever præcis det samme med min mrx300. det skete i vinters og er præcis samme fejl. Jeg har også forsøgt nulstille receiveren osv, men intet har desværre hjulpet på det. 
Og det lever du med i dag eller har du solgt den?

Har du evt. haft i din forhandler eller Interceptor audio eller Anthem selv?

Sikkert noget med nogle "udtørret" dele.

mvh

EDIT: jeg har lige videresendt linket for dette indlæg til Interceptor audio - for at høre om det er noget de kender noget til?
Ja, fordi jeg lejer pt. Kun nye film via Apple tv og de er jo kun i komprimeret Surround lyd, hvilket den fint klare. Jeg regner med at købe en ny forstærker i næste år, derfor vil jeg intet gøre nu.
Jeg har skrevet direkte med Anthems tekniske support, de forslog også de almindelig ting som at nulstille osv. 
Jeg plejer også at slukke for det hele ved stikkontakten, og en dag vil den ikke afspille HD Surround lyd mere. 

Og så har du ikke hørt mere fra deres support af eller?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 10:14
Det seneste jeg har fået - men har endnu ikke prøvet er:

If you disconnect the HDMI that runs from the MRX to the TV does it show the correct format then? If it does then it would indicate that the TV is trying to establish control of the audio via possibly a CEC protocol, if it doesn’t however it might be a bad decoder issue.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu