recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIFI i nyt hus - men må ikke sættes op i loftet!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIFI i nyt hus - men må ikke sættes op i loftet!!

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Hej igen, 

Nu prøvede jeg at sætte nogle inwall in ( virtuelle i Unifi controller) det er måske en smule overkill...men de vil have god dækning, og det er nu jeg kan bede om flere stik :)

Hvad siger I ? Er jeg ude i det totalt overdrev ?

Jeg hæfter mig lidt ved "de vil have god dækning", men ikke synlige APére (i loftet). Pudsige krav, men okay vi er forskellige. 

In-wall AUP-AC er helt klart den rette vej så, efter min mening. Specielt AC modellen, fordi du dels får lavet AC netværk,men også har 2 LAN udgange, hvoraf den ene er med POE. 
Skulle jeg bygge nyt hus idag, så ville det klart blive med In-wall, placeret de mest praktiske og strategiske steder, hvor det så end er Big smile Og der ville ikke blive sparet på komponenterne. Dvs nok kabler, nok Unifi APére, nok Unifi POE switches osv. 

Med unifi In-wall skal du huske, de kan IKKE monteres i Fuga dåser. Du skal bruge EURO dåser til dem og dybe, da stikket til APén kommer ind bagfra. 
Skulle de af finurlige årsager blive trætte af In-wall APérne en dag, så kan de dæksle dåsen til, eller evt opsætte data udtag. Så træk gerne 2 kabler til hver dåse. Selvfølgelig i ordentlig og fremtidssikret kategori kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu