recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bærbar til skolebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til bærbar til skolebrug

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til bærbar til skolebrug
    Sendt: 08-August-2018 kl. 10:30
jeg skal hjælpe min søster med at finde en bærbar der skal bruges til skole.
Hun skal læse noget teknisk jordbrug og der er ridset lidt krav op.
 
8gb ram
Dedikeret grafikkort

Anbefales
Ssd disk
15”
Numerisk tastatur

Jeg tænker ssd og 15” ligger sig tæt op ad must, mens numerisk tastatur kan tilkøbes.

Hun vil bruge 6500 som absolut maks og gerne mindre.

Jeg er bare selv efterhånden pensioneret pc brugere, så jeg må spørge her - hvad anbefales?


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 13:18
Hej.

Sidste år tilbød jeg at stå i kø hos ElGiganten for en Lenovo bærbar for min nivø, mens han var på sommerferie.

Det vi købte var en Lenovo Legion Y520 15.6" gaming bærbar.  
Den findes med 1920 x 1080 IPS panel, Nvidia GTX 1060 Max Q 3 GB, 8 GB DDR4 RAM, 256 GB SSD til 5888 kr.


Han skulle bruge den til en eksamens opgave på hans studie og jeg kan oplyse at han er meget glad for den.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 13:33
Hej igen.

Jeg ved ikke hvor hun landet i bor?

Her er et andet link til en model uden SSD. Men som er på lager i langt flere ELGiganten butikker:


Men den har ikke fra starten en SSD indbygget. Men i følge billederne i dette review har den mulighed for samtidigt både at have en HDD og en SSD: 


Så det vil stadig være muligt inden for budgettet.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-August-2018 kl. 13:44
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 18:22
Du kan muligvis finde noget med en MX150. De gamer laptops som anbefales her vejer 2.5 kg (uden strømforsyning), og med et lille batteri på under 40 whr. Jeg ved ikke lige om det er helt optimalt til studiebrug. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu