recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromebooks, hot or not?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromebooks, hot or not?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromebooks, hot or not?
    Sendt: 08-August-2018 kl. 21:52
Jeg har brugt Mac de sidste mange år, men har lagt mærke til Chromebook. Nu er disse blevet så let tilgængelige, at de kan købes i Elgiganten fra ca. 3000,-

Nogle erfaringer med Chromebooks?

Kan de erstatte en Mac/PC tilfredstillende, eller er de som en iPad, der ikke 100% erstatter en reel computer?

Det er vel ikke Android der driver Chromebook, som jeg forstår det, men nogle Google/Chrome OS.

På forhånd tak for al info
Steen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 22:15
De har været tilgængelige i meget lang tid efterhånden, også til priser under 3K

Du skal stille dig selv følgende spm. HVAD SKAL JEG BRUGE EN COMPUTER TIL.

ChromeOS er operativsystemet, men kan på en ny moderne chromebook understøtte google playstore og dermed android apps installation. Man skal dog lige være lidt opmærksom endnu, det er ikke alle enheder der understøtter det, og android Apps er typisk designet til touch, så en chromebook med touch vil være at foretrække (men så koster de ikke længere 2000)

For at give et lille indtryk af udbredelsen, så er det danske skolemarked ca 1/3 af chromebooks, ipads og windowsmaskiner hver især. MEN det er enormt vigtigt at sætte sig ned og se på hvad det er man bruger en computer til, hvad man VIL bruge den til, og hvad man kan gå på kompromi med. - jeg har leget med chromebooks, men må erkende min toshiba nu har en linux distro installeret i stedet for. Til ren surfing uden ret meget andet - intet problem, men hvis der er applikationer man har været vant til at bruge eller vil være bare en smule "produktiv" i forhold til content creation, så bliver det både sværere og mere møjsommeligt med en chromebook.
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 11:29
Tak for nærmere info. Jeg må indrømme jeg efterhånden klarer mig 90% med iPad og mobiltelefon. En sjælden gang imellem hiver jeg den bærbare ned fra hylden, hvis jeg skal downloade større filer, skrive dokumenter og regneark, printe disse eller bruger GarageBand. Større billedbehandling bruger jeg ikke længere, så en Chromebook vil sikkert fint kunne klare 99% af mine behov.
En tablet ville jeg nu ikke undvære
Steen
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 21:54
Som Claus er inde på handler det om hvilke behov du har. 

I min optik er en chromebook en computer til letvægtsbrug for dem der har behov for lang batterilevetid og muligheden for at lave ting "på farten". Som jeg læser det du skriver har du allerede en ipad + mobilos til dit "på farten" behov, masser af batterilevetid og løsning af "letvægtsopgaver", så der ser jeg ikke en chromebook give dig nye muligheder du ikke allerede har en løsning på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu