recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til at optage fra VHS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Program til at optage fra VHS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Program til at optage fra VHS
    Sendt: 13-August-2018 kl. 14:11
Hej
Nogle der har et bud på et godt program til at optage/Capture fra VHS video og til at gemme på PCén

Hilsen mondeo
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:33
har du hardwaren til at få signalet over? 

Virtualdub er nok det bedste til at optage den rå video med.


(en nyere udgave til moderne OS'er. da virtualdub i den originale udgave ikke har været udviklet siden 2014. )
Vær opmærksom på at kopieringen vil foregå realtime, og derfor en meget langsommelig process hvis du har mange bånd.
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 16:34
Hej og tak for link 
ja jeg har alt hardware USB dongel kabler og VHS sat til. Programmet der fulgte med til USB donglen er Honestech og levere ikke gode optagelser, der er ikke mulighed for at stille bitraten.

Jeg har netop prøvet med det link du sendte, men jeg kan ikke se min video live under capture, når VHS afspilleren kører,  skulle man ikke kunne det med virtualdub ?

Hilsen Ulrik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 20:54
Prøv eventuelt ChrisTV http://www.chris-tv.com/ om det virker med dit hardware. Noget af det bedste jeg har prøvet til analoge kilder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 19:58
Tak vil jeg prøve at se nærmere på
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu