recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arendal 1723 tower.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Arendal 1723 tower.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Arendal 1723 tower.
    Sendt: 13-August-2018 kl. 21:29
Jeg er faldet over disse højttalere, med god interesse. Men er der nogen af jer der har erfaringer med dem? Jeg kan se folk sammenligner dem/ sætter dem op imod klipsch, men hvor ligger de lydmæssigt? 

Jeg har dali 850 nu, og mangler mest af alt en forbedring af diskant området. Resten er jeg godt tilfreds med, men hvor bevæger man sig hen med Arendal tower? 

Jeg ved at man kan købe dem, prøve dem derhjemme, og levere dem tilbage indenfor 60 dage hvis man ikke er tilfreds. Og jeg har set at de får gode anmeldelser, men jeg har ikke mod på at købe for 22.500 kr højttalere på 50 kg stk. i blinde. 

Håber nogen kan bidrage til min nysgerrighed. 
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 23:50
Har godt nok kun erfaring med deres subwoofere, men de er rigtig lækre!

Byggekvaliteten og ydelsen er i top, virkelig god value for money.

Deres kundeservice er også rigtig god, så du skal ikke være bange for at kaste dig ud i det.

Meld endelig tilbage hvis du gør dig nogle erfaringer så andre også får øjnene op for mærket!
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2018 kl. 19:49
jeg har også læst godt om deres subber. Købte dog en xtz i stedet, men prisen er også en helt anden. 

Jeg kan indtil videre kun skrive at folk generelt skriver meget godt om deres store gulvmodeller også. Dette på de udenlandske sider. Faktisk er der overraskende lidt negativt at læse om disse højttalere. Min største bekymring er umiddelbart at 8 x 8” basser er for meget til 40 kvm. De 4 x 8” jeg har i mine 850’er spiller ihvertfald fint med bas i min stue ( og i naboens åbenbart også).
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2018 kl. 06:28
hvis du er glad for lyden i dine Dali, så måske skulle du overveje:

(Skrevet på tlf - så ikke klikbar)

Generelt så vil folk vel ikke skrive negativt om højttalere man selv har erhvervet. Du skal selv lytte til højttalerne...
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2018 kl. 09:09
Jeg oplevet Arendal højtalere og subs i selveste Norge i foråret. 
De har generelt et flot Finish men deres design syns jeg personlig ikke om.

Det er en relativ let højtaler at drive og de spiller sindsyg højt, jeg hørte dem i øvrigt også på rør og her lyder de nu klart bedst "1723", lige at bemærke at det hørt med mine øre. Vi har jo hver i sær vores egen forståelse for lyd.

Jeg syns det er store højtalere men også med stor lyd, specielt deres sub er nogle kæmpe kasser som i øvrigt også spiller godt, men de er store og jeg kan sagtens finde alternativer der er mindre som kan det samme, eller andre i samme størrelse som kan levere en hel del mere out put.

Men de skal hjem i din egen stue, og de skal spilles til som med alle andre højtalere hvilket kan give nogle udfordringer. 

Arendal's produkter er interessante, men jeg sagtens finde alternativer.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg oplevet Arendal højtalere og subs i selveste Norge i foråret. 
De har generelt et flot Finish men deres design syns jeg personlig ikke om.

Det er en relativ let højtaler at drive og de spiller sindsyg højt, jeg hørte dem i øvrigt også på rør og her lyder de nu klart bedst "1723", lige at bemærke at det hørt med mine øre. Vi har jo hver i sær vores egen forståelse for lyd.

Jeg syns det er store højtalere men også med stor lyd, specielt deres sub er nogle kæmpe kasser som i øvrigt også spiller godt, men de er store og jeg kan sagtens finde alternativer der er mindre som kan det samme, eller andre i samme størrelse som kan levere en hel del mere out put.

Men de skal hjem i din egen stue, og de skal spilles til som med alle andre højtalere hvilket kan give nogle udfordringer. 

Arendal's produkter er interessante, men jeg sagtens finde alternativer.


Hvilke alternativer ville du finde interessante i forhold til, gerne brugt?

Pt. kigger jeg på en del af de gamle Dali modeller, helt nede fra Dali 870, Grand, Ikon 8 og min favorit Mentor 8. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu