recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - boks vs kortlæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

boks vs kortlæser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: boks vs kortlæser
    Sendt: 14-August-2018 kl. 13:17
Hej!

Jeg er netop blevet kunde hos kanal - manden som leverede udstyrret fortalte at man ville få et bedre billede ved at bruge oneconnect boksen frem for at lade tv'ets tv tuner gøre arbejdet med en kortlæser - er der nogen som kan bekræfte dette - er dog mest til løsningen uden boks og tænker hvis man har et næsten nyt tv burde det så ikke kunne levere samme kvalitet ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 14:34

 Om der modtages via TVet eller e tern enhed bør være det samme, der vil dog mistes en del funktioner hvis ikke det er udbyderens boks der bruges.
Nu skrives der ikke hvilken udbyder der haves, men der er funktioner/tjenester som TVet ikke kan bruges til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 16:33
canaldigital oneconnect vs philips 65PUS8303/12  - grunden til mig spørgsmål er at antennemanden som leverede udstyrret fortalte at man ville få bedre billed ved at bruge deres egen boks fremfor en tvtuner - har dog svært ved at se hvorfor tvtuneren skulle være ringere ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 16:43

 Hvor godt Philips er ved jeg ikke, vil aldrig købe det fabrikat, det er ikke så godt som det har været, generet burde der ikke være forskel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 17:00
Canal Digital manden har da rigtig haft salgsargumenterne fremme, men sandheden er, at med digital TV er der ingen forskel i billedkvaliteten om du ser det via en boks eller fra TVets egen tuner, sålænge det bliver vist på den samme skærm. Som Radiomanden skriver vil du dog formentlig miste nogle features ved ikke at bruge boksen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 22:44
Vil altid anbefale boksen, ikke fordi billedet bliver bedre, for det gør det ikke. Kanalskift, som sker ret ofte klares automatisk med CDs egne boks. Deres EPG er ok, hvilket du ikke er garanteret via dit TV.
Foretrækker dog selv en PC løsning med DVBViewer Media Server, men det er en helt anden sag:-)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackAce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 13:44
Jeg har lige bestilt og fået den nye box fra CD - Oneplace og vores billede blev meget skarpere. Så billedet skulle blive bedre. Men den er dog ikke så hurtigt til at skifte mellem kanalerne. Tekst tv var dog også svær at finde. Men jeg er godt tilfreds med Oneplace.
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu