recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald på HDMI signalet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfald på HDMI signalet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NicolaiA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2018
Sted: Jægerspris
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NicolaiA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udfald på HDMI signalet
    Sendt: 16-August-2018 kl. 10:56
Hej alle i kloge hoveder 😊
Jeg har fundet mange tråde om dette emne dog uden at finde en løsning.
Problemet er når jeg streamer film fra min PC til mit fjernsyn via et HDMI kabel.
Der var tidligere aldrig nogen problemer. Jeg startede filmen på min PC. Skiftede til HDMI på fjernsynet og så skulle jeg vælge TV'et som lydudgang på PC'en. så slukkede jer for PC skærmen at kunne se filmen på fjernsynet uden nogen form for udfald.
Nu er der gået et par måneder hvor jeg ikke har gjort brug af det, men nu er der pludselig udfald hvert 4.-5. minut. Selv når PC'en er slukket.
jeg testede det i går med en film og der var udfald på både Lyd og billede (sort skærm) i et par 2 sekunder for hvert 4:48-4:52 min. Da filmen var færdig slukkede jer fra PC'en og skiftede til en anden HDMI kanal for at se alm. TV. PC'en skulle lige opdatere inden den slukkede og selv under opdateringen hvor der er udfald på fjernsynet. Efter at PC'en var slukket var der stadig udfald på fjernsynet med samme tidsinterval. Først da jeg tog strømmen fra PC ophørte udfaldene.
Her til morgen tændte jeg igen for strømmen til PC dog uden at starte den og udfaldene blev genoptaget på fjernsynet nu for hvert 4:28-4:35 min.
Fjernsynet er en lidt ældre Samsung HD ready.
Er der nogen der kan kaste lys over hvorfor pokker den er begyndt at lave disse udfald?

Til top
BeoBrian73 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 12:58
Har lige nogle enkelte spørgsmål.

Hvor langt er dit HDMI kabel, og hvilken PC er det du har?

Det kan skyldes dit HDMI kabel, så det er første sted at starte, med et højkvalitets HDMI kabel. Eksempelvis https://www.scpcat5e.com/hdmi-c-395/hdmi-cables-c-395_114/4k-ultra-hd-ultra-slim-c-395_114_292/

Disse kabler kan du bl.a. købe i en Bang & Olufsen forretning.

Jeg er ret sikker på det er en fejl omkring HDCP eller 5 Volt og Hot Plug detection.

Der er også det der hedder Round Trip Time, som er en svar tid, din skærm skal bruge fra PC, og hvis denne er for lang, så kan der ske udfald. Det kan skyldes at enten skærme eller PC, har en ældre HDCP version, eller lidt ringe HDMI chipset.

AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
Til top
NicolaiA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-August-2018
Sted: Jægerspris
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NicolaiA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 13:15
Tusinde tak for svar. Fedt at høre fra en der ved hvad han snakker om ;.)
Kablet er desværre 5-8 meter. af mærket HDgear hvis det siger dig noget.
Det undrer mig bare at jeg ikke har haft problemet før nu.
Pc'en:
Føniks Gamer Medium - Intel Haswell gamer computer
Intel Core i5 4460 / 3.2 GHz Processor - LGA1150
Standard Køler
ASUS H81M-P - Micro-ATX LGA1150
Kingston HyperX Predator Beast - 2x8GB DDR3 2400MHz PC3-19200 CL11
ASUS GTX750TI-PH-2GD5 grafikkort - 2GB
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - 3.5″ SATA-600 2TB
Kingston SSDNow V300 - 2.5″ SATA-600 240GB
LiteOn iHAS124 - SATA Intern DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Sort
Cooler Master CM Force 500 - ATX Sort
Cooler Master B500 ver.2 - 500W 120 mm
Windows 8.1 - 64bit Licens 1 PC Dansk
Installation af operativsystem
ASUS VN247H - 23.6″ 1ms Full-HD Sort
TP-LINK TL-WN881ND - Netværksadapter PCI Express 2.0 x1 300Mbps
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu