recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt TV til ældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt TV til ældre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt TV til ældre
    Sendt: 16-August-2018 kl. 15:26
Emnet her har været oppe før i en anden kontekst tilbage i 2013...


Min svigerfar skal have et nyt TV han er oppe i firserne så det skal være rimeligt enkelt at gå til, men gerne med god lyd og hvor Smart TV delen kan slåes fra eller sikre det ikke "støjer" for meget.
Han har ingen Internet (ved godt det lyder vildt...) men Yousee kabel TV.

Hvilket Smart TV OS er mindst intrusivt?

Tizen ved jeg at jeg på mit Samsung kan sætte op til ikke at komme på skærmen (så ofte..) og den lille fjernbetjening med få knapper tror jeg er lige noget for ham.

Men hvad med Android osv.  kan man forvente de kan "fjernes" ?


Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 15:56

 Styresystemet (Smart TV) ikke fjernes, det er integreret i TVet, og det kan heller ikke bruges uden en netforbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 16:08
I det tilfælde er større tv jo bedre, så undertekster også fremstår større. Plus han får mere for pengene i størrelsen 55", som nærmest er standard i dag.

I dag har jeg et Sony tv med android, der er forspændt en Yousee boks, så det er mest den udmærkede fjernbetjening fra Yousee, jeg bruger.

Tidligere har jeg haft flere Panasonic tv, og de har efter min mening en fjernbetjening med tydelige taster. Der er ganske vist en del, men i det daglige bruges jo ikke mange af dem.

Fjernbetjeningen til Sony er knap så god som ovennævnte, men det vil jo også være en vanesag at bruge denne.

Forspændt Yousee-boksen synes jeg ikke, at man mærker til Android, men andre må på banen, hvis de bruger android-tvet solo uden boks. 

Når han ikke har internet, vil han vel også mærke mindre til det, når tvet ikke er tilsluttet. Mit var kun tilsluttet internettet under ibrugtagning, og Android har ikke siden givet tegn fra sig i de tre måneder, jeg hidtil har haft det.

Samsung kender jeg ikke synderligt til, men hvis de har en enkel og intuitiv fjernbetjening, så er det måske vejen at gå.

God lyd og fladskærm følges ikke for godt ad. En gammel, nu desværre afdød, genbo valgte derfor at købe en højttaler til montering under tvet. Det var en Bose, og hun var meget tilfreds med det løft, det gav i lydkvaliteten.

Hvad er budgettet? Og hvilken tv-størrelse går din svigerfar mon efter? Men tænk større, hvis der er plads dertil. God fornøjelse i tv-junglen. :-)

Mvh. Jørgensen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 16:12
@Radiomanden

Som jeg skriver, fungerer mit Android-tv fra Sony nu ganske udmærket uden en forbindelse til www, men der vil selvfølgelig være indbyggede Smart-funktioner, såsom Youtube, der af naturlige årsager ikke kan anvendes, såfremt tvet ikke er tilsluttet internettet, men det er vel også ultrakort det, du forsøger at berette?

Mvh. Jørgensen
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:24
Takker for de fine svar :)

Så tror jeg det må blive noget ala denne model fra Samsung.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/UE55NU7105XXC/samsung-55-uhd-smart-tv-ue55nu7105

Samsung får en rimelig god kritik for sin lyd (godt nok på en anden model) på trods af den tyndeskærm.  Jeg må nok lige et smut forbi elefanten og se IRL.

Vi har selv et 9000 serie 65" hvor lyden er fuldt tilfredsstillende for ham, så jeg må se om jeg kan genkende samme lyd som på vores ovre i butikken.
Eller er det gode ved elefanten at man kan returnere det uden nogen speciel grund andet en man ikke kunne lide det :)

Igen tak, som altid gode svar herinde på Danmarks bedste TV osv.  forum.


Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:43
Selv tak og god tur i Elgiganten. 

Flere omtaler Samsung 7000-serien pænt, men som ved andre LCD-tv i prisklassen uden lokale zoner eller "FALD", så forvent ikke at kunne bruge HDR, da det ikke vil være kønt at se på, ligesom elforbruget eksploderer, da der i mangel af bedre skrues op for lysstyrken på hele skærmen. 

Men det er nok også lige meget for din svigerfar. Smile

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu