recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Design tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Design tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 11:43
og alt andet er highend - al "design" ligger i highend modeller, og disse laves sjældent i 40" mere. LG wallpaper OLED - der ER ingen ramme. Så kan du tage og lave en gammel billedramme om og sætte det udenom selv.
Men hvis du virkelig vil have "design" - så er du næsten nødt til at gå op i +55" for det er de størrelser de laves i i dag. Alt under er som flere har sagt "forældet" og sluger alt for meget strøm fordi de er så gamle. Det er vel snart 6 år siden at 40" var standarden - hvis det kan gøre det!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvad er det, du gerne vil have?

B&O V1 er der også bare en sort eller hvid kasse?


Ja, det er også en hvid/sort kasse. Det har du helt ret i. Det jeg søger er et design alternativ til det klassiske TV fladskærms design. Her er et billede af et KLASSISK fladskærms tv i mine øjne.



Det jeg søger er noget andet som passer designmæssigt i en stue, uden at det bliver centerpunktet - som JEG mener at et klassisk fladskærm tv bliver.
Eksempler på dette: B&O V1, B&O Horizon, Samsung Serif etc.

Nu er det jo et meget grimt eksempel du her viser.

I 40" kan du jo få et hvidt Grundig eller 40 Panasonic med en lille sølvfarvet kant, der er langt mindre end det du viser her.

Man kan jo få mange tv der er meget tynde og næsten ikke har nogen kant og hvor man kun ser den sorte billedeflade som jo er det samme på alle TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:


Det jeg søger er noget andet som passer designmæssigt i en stue, uden at det bliver centerpunktet - som JEG mener at et klassisk fladskærm tv bliver.
Eksempler på dette: B&O V1, B&O Horizon, Samsung Serif etc.


Sjovt, netop de tre du nævner der er fritstående tv, som "gør sig godt" ude midt på gulvet som markant design.

I mine øjne skriger de på at være centerpunkt, frem for at væghængt tyndt tv med sort set ingen ramme. Et 32" eksempel kunne være
https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/LH32PMFPBGC/samsung-32-smart-signage-led-skarm-lh32pmfpbgc
Det er skærmen og ikke andet, lyden kan du så lave som du vil og selv slutte en billedkilde til.

Det vil (igen i mine øjne) være meget mere diskret og fleksibelt i forhold til et forældet beoplay V1, hvis design jeg finder klodset og dominerende.

Men sådan er vi jo så forskellige......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 14:16
Jeg godt se du skriver op til 40"
Men med LG OLED Wall paper findes der vel ikke noget tv der er mere diskret.
Desværre har man hertil ikke lavet en løs boks til elektronikken, men en soundbar med alt elektronikken indbygget, men for nogen er det dog sikkert helt fint.

Men skærmen er tyndere end din mobil, og det er hele skærmen 2.57mm tyndBig smile 



Redigeret af Potter - 17-August-2018 kl. 14:16
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 14:23
Lidt folie og rammen kan blive alle de farver der ønskes 

Meget nemt at montere 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 11:13
Jeg synes stadig du bør se på The Frame en gang til. Den er rimelig elegant og så kan du skifte rammen til hvid hvis du vil.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu