recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cc jammer wifi - er der en løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cc jammer wifi - er der en løsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cc jammer wifi - er der en løsning
    Sendt: 19-August-2018 kl. 12:28
Det problem med at Cromecast fyldte wifi netværket med pakker, hvilket resulterede i at wifi netværket blev meget langsomt eller helt lukkede ned - var der nogen der fandt en løsning på det
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:39
Det har Google løst for længe siden.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 12:57
skal man gøre noget omkring en update eller andet, for mine unger brokker sig gevaldig over wifi`en og så snart jeg slukker for Cromecasten, er der ingen problemer.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 13:01
og jeg har nemlig lige haft en tekniker til at se på mit internet forbindelse, og i den forbindelse kunne han også tjekke mit hjemmenetværk og der kunne han se en Cromecast ligge noget ud på netværket, og som han sagde, det skulle den jo ikke - den skal Kina modtage noget fra netværket.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 13:02
Kina=kun 😉
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 13:58

Problemet var ikke Chromecast i sig selv, men enheder der kan caste til Chromecast.

"Google plans to roll out a fix with a Google Play services update today. If you have not received the update and are experiencing problems, Google recommends rebooting your Android phone and making sure that your router firmware is up to date. "

[Update. The fix is for the Google Play Services app on Android phones. The app updated on January 20th and the current version is 11.9.51.]

Kilde: https://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2018/01/18/heres-how-to-fix-the-problem-if-googles-home-or-chromecast-is-disrupting-your-router/#7a8e22de789e



Redigeret af Deschain - 19-August-2018 kl. 14:06
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 14:51
nå men så skulle det jo slet ikke være et problem for os i husstanden, da vi kun har apple produkter (Ipad og iPhones)
Bare mærkeligt at problemet forsvinder når vi slukker Cc

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 16:09
Kender ikke meget til Apple, men ville tro at Google Services også bruges der for at kunne caste til CC (hvis Apple kan caste til CC)(?)

Har i tjekket om der er opdateret firmware til routeren (skrevet med fed og understreget i forrige indlæg..)?

Redigeret af Deschain - 19-August-2018 kl. 16:12
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 17:05
sorry den med routeren fangede jeg ikke lige, men det vil jeg da lige hører udbyderen om på mandag, takker 🙏😃
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu