recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel 7.1 surround reciver (lukket)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel 7.1 surround reciver (lukket)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lypse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lypse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel 7.1 surround reciver (lukket)
    Sendt: 19-August-2018 kl. 13:19
Hejsa,
 
Er der nogen der kan hjælpe med at vælge en 7.1 reciver. til vores TV stue (på nordsøen)
Den nuværrende har problemer med at blive på den aktuelle indgang.
 
minimum krav.
7.1 lyd (genbrug af eksisternde højtalere/subwoofer)
2 HDMI tilslutninger til blu ray afspiller og medie center pc
1 HDMI til TV (Samsung med anynet+)
1 S/PIDF til TV
Simpel - (mange forskellige brugere. Ingen wifi/media center ect. hvis det kan undgåes)
Kan styres med logitech harmony 650
Aktuel model/hyldevare
 
Tusind tak for forslag.
 /Alex
 
edit: Det blev en Yamaha RX-V585


Redigeret af lypse - 22-August-2018 kl. 11:00
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 13:59
Det er jo ikke de store krav du stiller. Det kan enhver surroundreceiver med 7.1 jo klare. Så det ville egentlig være nemmere at komme med et budget.
Og dine genbrugshøjttalere, hvad er det for nogle?

Sådan en Yamaha her, lever sådan set op til dine krav:
https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/receiver-forstarker/RXV581BK/yamaha-7-2-surround-receiver-rx-v581-sort
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 14:48
Der er utroligt mange gode receivere på brugtmarkedet nu pga. opgradering til Atmos, så hvis det ikke afskrækker dig kan du gøre et godt køb. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
lypse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lypse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Der er utroligt mange gode receivere på brugtmarkedet nu pga. opgradering til Atmos, så hvis det ikke afskrækker dig kan du gøre et godt køb. 
 
Det er ikke til privaten. Så brugtmarkedet er urelevant, men tak for svaret . :)
 
Til top
lypse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lypse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er jo ikke de store krav du stiller. Det kan enhver surroundreceiver med 7.1 jo klare. Så det ville egentlig være nemmere at komme med et budget.
Og dine genbrugshøjttalere, hvad er det for nogle?

Sådan en Yamaha her, lever sådan set op til dine krav:
https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/receiver-forstarker/RXV581BK/yamaha-7-2-surround-receiver-rx-v581-sort
Højre Surround højtaler er Samsung PS-RBD2 (3 Ohm), resterne har samme styling.
Men jeg ved ikke hvad sættet hedder.
 
Nuværrende reciver er Samsung HW-C700
 
Hvis jeg forstår dig rigtigt er det ligegyldigt hvad jeg vælger når højtalerne er så små, så længe jeg har set om logitech remoten kan styre reciveren? :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2018 kl. 10:40
Ja, når det er fra sådan et sæt, så burde enhver receiver kunne trække dem. 

Angående din Harmony, så får du meget svært ved at finde en moderne receiver, den ikke kan styre. Og ja, det kan i hvert fald sagtens styre den Yamaha jeg linkede til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu