recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægmontage af 75" med vippefunktion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vægmontage af 75" med vippefunktion?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vægmontage af 75" med vippefunktion?
    Sendt: 26-August-2018 kl. 16:46
Har snuset lidt rundt, og kikket på nogle af Vogels montager, og de er fine, men ingen af dem kan bruges til 75" fladskærm, hvor man kan dreje skærmen 180 grader (så skærmen kan stå i vinkel ud fra væggen).

Er der nogen der kender et der kan dette, eller skal jeg lave et selv?

VH Christian.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2018 kl. 18:51
bare husk at sådan et beslag kræver seriøs montering i væg 
Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2018 kl. 19:57
Det er jeg ikke så bekymret for. Væggen er af mursten, og enten vil der blive brugt klæbeanker, eller gennemgående bolte. Vi har nogle temmeligt heftige løsninger til den slags på jobbet.
Er ved at lave lidt tegninger, har en kammerat der er værktøjsmager, så hvis ikke jeg kan købe en færdig løsning, laver jeg en selv. 
Vil dog stadig foretrække en købt løsning, da det andet tager lang tid og sikkert kommer til at koste væsenligt mere...
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 14:51
Tænker du ikke 90 grader, 180 grader bliver måske lidt vildt :-)
Har kun set op til 65" med 90 grader
Til top
Maxipug Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxipug Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 15:08
Det er nok også lidt med vægten af skærmen ? 90 grader i begge retninger er vel 180 grader ? :)

Der er en her:

Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 15:14
Syntes ikke jeg kan se alle mål på det beslag - skal jo have en arm der kommer ud i mindst 50% af skærmens bredde.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2018 kl. 17:42
Typisk er det kun nødvendigt at skærmen kan rotere op til 180 grader den ENE vej, og så er det muligt at placere beslagets drejepunkt helt ude ved skærmens enten højre eller venstre side, alt efter hvor rotationen er nødvendig.
Det giver et rimeligt simpelt beslag med 2 bærearme på svejset til et stump rør, der kører uden på et andet rør, hvor top og bund er forankret til væggen, evt. med en bæreplade imellem forankringspunkterne, så lasten kan fordeles. Rotation lidt over 180 grader er muligt hvis drejepunktet placeres på et hjørne af rummet, så det er muligt at "dreje omkring" hjørnet, så skærmen kan ses i begge afdelinger af en vinkelstue (men ikke så kønt :-) ) 
PEOPLE OF LAVA, Sweden lavede engang disse beslag, men de kan ikke opdrives længere.



Redigeret af renep - 27-August-2018 kl. 17:44
Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 15:42
Som udgangpunkt er det kun nødvendigt med 90 grader. Eneste grund til at skrive det som 180 grader er at Vogels f.eks benævner dette som 180 grader (90 grader begge veje).
Men ja, det er egentlig blot 90 grader, da jeg sidder fjernsynet skal sidder fladt mod væggen når jeg sidder i sofaen, og drejes 90 grader ud når jeg står i køkkenet/sidder ved spisebordet.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 21:16
Jeg har sådan et beslag her til mit 55” 

Det kan dreje 120 grader og tilte 20 grader,
Det er ikke 180 grader som du efterspørg og ikke til et 75 tommer men det kan bære 30kg også tror jeg beslaget er ligeglad med skærmstørrelsen vis du holder dig under maxvægten tror du ikke?kan fåes uden motor et par tusind billigere også, har kigget rigtig meget på tvbeslag igennem tiden, og tror det blir svært at finde et der kan det du efterspørg desværre.
Måske kan det fra Peopel of Lava der blir nævnt dreje 180 grader 
, jeg har sådan et liggende i kælderen og er ret sikker på det ikke kan tiltes og tror også 75 tommer er for stort til det kan drejes 180 grader.
Ellers held og lykke med jagten.



Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2018 kl. 08:35
Arm er ikke lang nok
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2018 kl. 08:35
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu