recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøring af Oled 55ez950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indkøring af Oled 55ez950

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøring af Oled 55ez950
    Sendt: 28-August-2018 kl. 16:52
Hvordan tager man bedst hensyn til sit nye oled-tv, som kommer på fredag Party
Er det samme procedure som på plasmaerne, da de kom frem. Dvs ikke for lang tid med statiske ting ( logoer, rammer, undertekster osv. ) Og så er der noget med skærmrens, pixelorbiting ?, har det noget på sig.

Med venlig hilsen
Smile



Redigeret af Skywalker - 28-August-2018 kl. 21:47
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Hvordan tager man bedst hensyn til sit nye oled-tv, som kommer på fredag Party
Er det samme procedure som på plasmaerne, da de kom frem. Dvs ikke for lang tid med statiske ting ( logoer, rammer, undertekster osv. ) Og så er der noget med skærmrens, pixelorbiting ?, har det noget på sig.

Med venlig hilsen
Smile


Det jeg kan sige med mit Pana er jo, at du skal mindst have det kørende i mere end 100 timer før en kalibrering. Dit TV er forsynet med en screen-wash som automatisk aktiveres når du har set 3-4 timers TV. Og yes, du skal aktivere pixel orbiter i menu (er vist aktiveret som default).

Selv tager jeg nærmest et hysterisk hensyn til mit TV, men det vil jeg ikke blande dig ind i.

Bruger almindelig lunken vand ca. hver 2. måned som skærmrens.

I øvrigt en god ide at få dit TV kailbreret, for min erfaring er, at farverne ændre sig lidt efter ca. 3 måneder.

Stort tillykke med dit nye TVSmile


Redigeret af Hother - 28-August-2018 kl. 18:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 19:11
Der tænkes nok ikke på lunkent vand, når der spørges til skærmrens. Og hvis der gør, og huset er røg og sodfrit, bør afstøvning af panel med fiberklud være rigeligt.
Men ved skærmrens af oled, foregår det det helt automatisk, når tv sættes i standby. Her “spændings udjævnes” oled pixels, og derfor tages strømmen aldrig helt fra et oled tv. Tv sættes altid i standby med remoten, så pixelvedligehold kan køre.
Oled tv som Hother nævner, har godt af 100 timers brug inden kalibrering. Jeg havde også i starten en lidt hysterisk tilgang til oled tv, og “risikoen” for burn in osv. Men må ærligt tilstå, at jeg nu bruger tv uden denne frygt. Ved et helt normalt brug, altså ikke dagevis på samme kanal, har jeg endnu ikke set skyggen af nogen unoder what so ever.


Redigeret af JeTex - 28-August-2018 kl. 20:21
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 19:58
Jeg har erfaret at man bedst tager imod et nyt OLED-TV ved at se en masse gode film på det... Det passer perfekt med, at du får det op til en weekend. God fornøjelse!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Der tænkes nok ikke på lunkent vand, når der spørges til skærmrens. Og hvis der gør, og huset er røg og sodfrit, bør afstøvning af panel med fiberklud være rigeligt.
Men ved skærmrens af oled, foregår det det helt automatisk, når tv sættes i standby. Her “spændings udjævnes” oled pixels, og derfor tages strømmen aldrig helt fra et oled tv. Tv sættes altid imstandby med remoten, så pixelvedligehold kan køre.
Oled tv som Hother nævner, har godt af 100 timers brug inden kalibrering. Jeg havde også i starten en lidt hysterisk tilgang til oled tv, og “risikoen” for burn in osv. Men må ærligt tilstå, at jeg nu bruger tv uden denne frygt. Ved et helt normalt brug, altså ikke dagevis på samme kanal, har jeg endnu ikke set skyggen af nogen unoder what so ever.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Der tænkes nok ikke på lunkent vand, når der spørges til skærmrens. Og hvis der gør, og huset er røg og sodfrit, bør afstøvning af panel med fiberklud være rigeligt.
Men ved skærmrens af oled, foregår det det helt automatisk, når tv sættes i standby. Her “spændings udjævnes” oled pixels, og derfor tages strømmen aldrig helt fra et oled tv. Tv sættes altid imstandby med remoten, så pixelvedligehold kan køre.

Her i lejligheden bliver der ikke røget, men alligevel er det nødvendigt med lidt lunken vand fra tid til anden. Forestiller mig at det er mad/ eller gas os.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 20:23
Hvis der bruges gaskomfur, så kan jeg godt forestille mig, at der kommer lidt ekstra snavs.
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2018 kl. 21:53
Jeg kan forstå på jeres tilbagemeldinger, at jeg skal benytte stort set samme teknik, som jeg brugte på mit første plasma. Og så iøvrigt glæde mig med at se en masse film Big smile
@JeTex: Det er korrekt set, at det ikke er snavs på skærmen jeg tænkte på, mht skærmrens; men den finurlighed der kaldes screenwasher.




Redigeret af Skywalker - 28-August-2018 kl. 22:02
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 07:57
Jeg købte samme model for lidt over 6 mdr. siden og jeg har som det eneste, justeret lidt på indstillingerne. 
Ellers har jeg bare nydt det fede billede, når jeg ser tv og gamer på xbox'en. 
Har ikke oplevet nogen problemer, selv om jeg tit spiller flere timer eller ser den samme kanal over lang tid.
Så nyd du bare dit lækre tv og drop bekymringerne. 
God fornøjelse. Thumbs Up
Mvh.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 16:56
@Roland

Jeg nyder det sandelig i fulde drag. Jeg har ligeledes justeret på nogle af indstillingerne, så de bedre passede til mit øje. Jeg var godt nok skeptisk, om det kunne leve op til mine forventninger, men jeg synes at det gør det mindst lige så godt, som mit gamle plasma gjorde da det kom frem.

Mvh. og god aften
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu