recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening til det hele?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernbetjening til det hele?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PeterIvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterIvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 20:05
har en Harmony Hub. 
Super fed, men har det samme problem som min Harmony One havde: den skifter ikke altid hdmi-kanal rigtigt. Den kan ikke “fornemme”, hvilken kanal den sidst har stået på. På trods af at jeg KUN bruger den remote...

Bor du i nærheden af trekantsområdet, så er du velkommen til at kigge forbi og lege med min Remote, inden du køber? 

/P
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 21:36
Lyder som et opsætningsproblem. Enten at du ikke har pauser nok mellem signalerne, når du starter en aktivivetet, eller evt. bare skal bytte rundt på rækkefølgen, når den starter en aktivitet. Mange TV har det med at huske hvilken HDMI indgang den står på, når den bliver tændt igen. Så hvis opstartsindstillingen fx hedder Tænd TV - Sæt til HDMI - Skift til HDMI 2 - Tænd receiver - skift til HDMI 1 (på receiveren) - Tænd Apple TV, så lav rækkefølgen om, så "skift til HDMI 2" kommer til sidst i rækkefølgen. Så når TV'et lige at få skiftet til HDMI og finde sidste indstilling og blive klar til at tage nye signaler. Derefter kommer kommandoen ti at skifte til HDMI 2 så og den gør som du beder om.

Det kan endda gøres uden du skal have fat i programmet på computer. Når du tænder en aktivitet, så kan du trykke på "hjælp" knappen, så spørger den hvad problemet er, og så vil du få muligheden får at vælge en bestemt kommando der ikke virker. Så kan den selv regne ud, hvilket signal der skal sidst i rækken :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af PeterIvan PeterIvan skrev:

har en Harmony Hub. 
Super fed, men har det samme problem som min Harmony One havde: den skifter ikke altid hdmi-kanal rigtigt. Den kan ikke “fornemme”, hvilken kanal den sidst har stået på. På trods af at jeg KUN bruger den remote...

Bor du i nærheden af trekantsområdet, så er du velkommen til at kigge forbi og lege med min Remote, inden du køber? 

/P

Du skal putte noge pauser ind

Havde selv lidt bøvl med min harmony på sidste soundbar.  

Men smed hen håndfuld pauser ind i opstart så enhederne kunne nå at følge med. 

Så nu kører det problemfrit.  

Og husk at slå hdmi styring fra cec vira eller hvad de kaldes fra. 

Remoten klarer dette 
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 17:08
Tak for alle jeres svar, jeg har bestilt en Harmony Elite med hub så ser vi om i alle har ret. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu