recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 eller DVB-S2 til Plex med cI+ modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 eller DVB-S2 til Plex med cI+ modul

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heidelbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heidelbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 eller DVB-S2 til Plex med cI+ modul
    Sendt: 04-September-2018 kl. 22:32
Jeg står og skal skifte fra min yousee forbindelse til Fibia-Waoo
Da jeg skal flytte. Måden jeg kan få tv på er kun med en tv-boks fra waoo igennem Ethernet stik fra fiberboks
Da det ikke lige er min kop the at se tv på et lukket (boks sysem) må jeg tage alternativer luft antenne eller satellit som tv løsning 
Men hvad ville være best hvis signalet skal på hjemmenetværket og bruges sammen med Plex media server
Jeg er med på at jeg skal bruge en netværkstuner luckalike hdhomerun som Også kan tage ci+ kort
Har kikket på Octopus NET fra Digital Devices som måske kunne være en mulighed 
Nogen som har erfaring med ovenstående ? På forhånd tak Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Heidelbach Heidelbach skrev:

... 
må jeg tage alternativer luft antenne eller satellit som tv løsning 
Hvis du vælger DVB-T på egen antenne skal du være opmærksom på at der er ny sendestandard DVB-T2 H.265/HEVC undervejs fra april 2020:
https://digitalt.tv/mux-konvertering-dvb-t2hevc-2020/
https://digitalt.tv/boxer-staar-overfor-en-udfordring-70-000-skal-opgradere-udstyr/
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 08:41
Jeg har både egen antenne og parabol (samt kabel-tv). Af de to muligheder du nævner giver det absolut færrest udfordringer med egen antenne hvad installation angår. Det vil i de fleste tilfælde også være den billigste løsning vedrørende indkøb af det nødvendige udstyr, og med Boxers udbud af kanaler kan de fleste vel få deres behov opfyldt. 
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Heidelbach Heidelbach skrev:

Måden jeg kan få tv på er kun med en tv-boks fra waoo igennem Ethernet stik fra fiberboks


Er du helt sikker på det? Min kæreste har også tv fra Waoo. Vi har fravalgt tv-boksen og henter DVB-C-signal direkte fra fiberboksen.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af Heidelbach Heidelbach skrev:

Måden jeg kan få tv på er kun med en tv-boks fra waoo igennem Ethernet stik fra fiberboks


Er du helt sikker på det? Min kæreste har også tv fra Waoo. Vi har fravalgt tv-boksen og henter DVB-C-signal direkte fra fiberboksen.
Waoo er kun en parapylorganisation for en række fiberudbydere med lidt forskellig infrastruktur og teknik, så det afhænger af hvor i landet/hvem man er tilsluttet. Wink

Sjælland og omegn kræver TV-boks for private, i boligforeninger kan der være DVB-C

Jylland køres der med 2 signaler i fiber, et signal til "analog" overførsel af DVB-C, og et signal på anden bølgelængde til IP/internet (som jeg har forstået det Smile )
Mvh. JørgenT
Til top
Heidelbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heidelbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 22:47
Ja altså der er ikke nået coax udgang på fiberboxen
Waoo forklare ar det kun hvis man er i en antenneforening fx ved almennyttig bolig byggerri
Til top
Heidelbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heidelbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 22:50
Okay lyder spændene med H265🤔
Til top
Heidelbach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heidelbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 22:54
Ja med hensyn til prisen vil jeg give dig helt ret 
Det er også den løsning jeg helst vil satse på da jeg faktisk ikke har arbejdet med parabol før 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu