recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Galaxy watch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galaxy watch

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for respons. 

SKAT skriver følgende på deres hjemmeside
I EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger. 

I dette tilfælde kan det dog ikke betale sig at købe uret på Amazon.de, idet fx Elgiganten har et tilbud incl duooplader. I Tyskland fandtes dette tilbud kun til udløbet af august.
netop sælger har betalt din danske moms, så du har betalt moms ved køb på Amazon. Bemærk prisen stiger på Amazon når du ønsker at betalt. De har tilføjet momsen.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:14
Det er rigtigt.  Amazon.de - skriver altid at varen indeholder tysk moms. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er rigtigt.  Amazon.de - skriver altid at varen indeholder tysk moms. 

Muligt, men det er dansk momssats du betaler.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

jeg har købt det i saturn Tyskland, og har sat sproget til dansk, og det virker super fint.

Størrelsen er jo individuel i forhold til hvad man syntes, men jeg syntes det passer til min arm, og jeg er ikke høj😉.

Kan se at du kan vælge model, hvis du går på den tyske Amazon, og der står også oo det er lte eller kun Bluetooth

Jo, men Elgiganten skriver: 
  • Wi-fi, Bluetooth, NFC, e-SIM understøttelse
PS. Jeg har nu bestilt uret  på 46 mm

Tak for svaret
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er rigtigt.  Amazon.de - skriver altid at varen indeholder tysk moms. 

Muligt, men det er dansk momssats du betaler.

Først og fremmest er det vigtigt for mig at mine handler er lovlige.  Det er selvfølgelig også væsentlig om prisen forhøjes ved købet. Det gør den ikke.
Jeg har lige fundet mine seneste køb frem, der nøje stammer med det tilbudte og tjekket bankoverførsler, der også er de samme.  
Jeg har af samme årsag valgt den tyske del af Amazon, altså Amazon.de, hvor tilbudsprisen er anført med rødt, at den indeholder tysk moms.

 Se også  fra SKAT.

Køber du varer over nettet i et andet EU-land, indeholder prisen som hovedregel allerede moms. Du skal ikke betale told af varer, der er sendt fra et EU-land, men du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer. 

  • I EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger. 

  • Varerne skal sendes til dig fra et andet EU-land. 


Fx følgende hvor bankoverførslen også er det samme som tilbudet inden køb

Subtotal:74,99 EUR
Emballage og forsendelse:0,00 EUR
 -----
i alt:74,99 EUR
 -----
i alt: 74,99 EUR




Redigeret af bentpetersson - 20-September-2018 kl. 14:47
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 15:02
Og ud fra det efterfølgende har I jo ret. Men opkrævningen ser kun ud til at være indeholdt den tyske moms. Eller også et tilbudet allerede incl dansk moms også selv om der anføres,  at tillægget sker til sidst. Mærkeligt.

Se Amazon i Google translate:

For varer solgt af Amazon.de i EU (EU) opkræves moms.

For varer, der er tilgængelige på hjemmesiden for Amazon.de og til destinationer inden for Den Europæiske Union (EU) vil blive sendt, skal momsen beregnes efter gældende inden for EU-love og varierende inden for medlemsstaternes skattesatser. Mængden af ​​skat skal beregnes på grundlag af forskellige faktorer, såsom identiteten af ​​sælgeren, at kvaliteten af ​​det købte produkt, og den destination, som produktet skal overføres.

Priserne på vores hjemmeside er vist i Euro og inkluderer tysk moms. Bemærk venligst at den endelige pris afhænger af den faktiske merværdiafgift, der gælder for din ordre. For ordrer fra andre EU-lande trækkes den tyske merværdiafgift fra, og den salgsafgift, der gælder for bestemmelseslandet, opkræves.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Online
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 08:22
Grundet til at det foregår på denne måde hos Amazon (og andre), hvor den danske moms benyttes (ved betaling på siden) er at virksomheder der sælger for mere end et bestemt beløb til danmark om året skal svare dansk moms på varer sendt til DK.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 08:58
Tak Jacob. Det giver mening. Og alligevel ikke. Den danske moms tillægges ikke.
Altså  : Ifølge min erfaring med køb på den tyske version af Amazon: der der allerede har tillagt tyske moms på tilbudsiden. Amazon lægger ikke dansk moms til, hvilket også er i overensstemmelse med Skats regler. Akkurat som jeg kan se af tilbud på mine indkøbte varer, hvor beløbet også stemmer overens med det hævede bankbeløb.

Amazon skriver at afgift er indeholdt i fragten, men da enkelte varer er fragtfrit, fx Galaxy Watch ingen prissammenligning. Heller ikke hos de varer som jeg har købt exl. fragt. Og det et jo lidt mærkeligt, synes jeg.




Redigeret af bentpetersson - 22-September-2018 kl. 09:04
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 09:42
Koster varen det samme hvis du logger ind med en tysk adr i din profil ?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 09:58
Jeg har tænkt på det samme. 

Jeg vil naturligvis ikke oprette mig med en falsk tysk profil. Derimod har jeg logget mig ud. Brugt en anden pc og søgt det samme med trådløse bakkamera, der overraskende nok kostede de samme 74,99 eur og også uden fragtomkostning
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu