recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikea Trådfri gateways
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikea Trådfri gateways

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikea Trådfri gateways
    Sendt: 06-September-2018 kl. 10:34
Hej med jer,

Jeg har søgt lidt men ikke kunne finde svar.

Jeg går og overvejer at få mig noget mere Ikea Trådfri.
Men jeg ville gerne bruge det i både hus og garage, og der kan 1 gateway ikke dække begge steder.
Kan man sætte flere gateways op og stadigvæk bevare en fælles opsætning?
Der er allerede wifi i garagen, så de vil køre på samme lokalnet.

Mvh 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 11:21
Gatewayen skal bare kunne nå en enkelt pære/enhed, da pærene/enhederne danner deres eget Zigbee baserede trådløse netværk.
Det betyder til gengæld at en pære/enhed skal være indenfor rækkevidde af mindst een anden pære/enhed.

De bruger ikke dit wifi.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 12:54
Hej Quarkir,

Tak for svaret. Jeg er dog ikke sikker på at pærene kan "nå" hinanden fra huset til garagen.
Men ved du om det er et problem med 2 gateways på samme netværk ?

Mvh
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 13:00
Prøv at spørg her; https://www.reddit.com/r/tradfri/?utm_source=amp&utm_medium=post_header

Ved i øvrigt at IKEA TRÅDFRI-teamet ser med og af og til smider et svar :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 13:03
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 13:05
Hold da op JanLp, det er sørme service :)
Jeg havde ikke set at reddit havde sådan en gruppe, men det burde jeg nok have kunne sagt mig selv.
Jeg takker for hjælpen.

Mvh
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 20:33
Siger ikke de ikke virker generalt.  
Men den jeg har er ubrugeligt pga den hele tiden falder af og så skal alle pærene "installeres" igen, det sker ca hver 2 dag. Hvilket gør at jeg ikke bruger den mere. 

Har haft søgt på problemet og der er ingen løsning og det sker for rigtig mange. 


Redigeret af Male80 - 06-September-2018 kl. 20:33
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu