recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med CMore på YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med CMore på YouSee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med CMore på YouSee
    Sendt: 08-September-2018 kl. 09:32
Var lidt i tvivl om dette skulle poses her eller i Forum 'Modtagelse og udstyr generelt'.

Men jeg har brug for nogle forslag til løsninger....

Jeg har i mange år benyttet DVB-Viewers Recording Services til at optage programmer på YouSee, og det har virket perfekt indtil YouSee startede på at benytte QAM256 til de kodede kanaler som i mit tilfælde er CMore kanalerne. Efter skiftet til QAM256 får jeg jævnligt pakke fejl på CMore kanalerne, ikke noget voldsomt, bare 2-5 pakker i timen men stadig irriterende. På de ukodede kanaler (QAM64) har jeg slet ikke disse pakke fejl.

Jeg har så læst mig til at QAM256 er noget mere følsom overfor indstråling, så for ikke så længe siden lavede jeg mit antenne anlæg om i håb om at bedre kabler, stik og forstærker kunne klare problemet. Det gav ingen ting.

Jeg benytter HDHomeRun til de ukodede kanaler og FireDTV BDA Tuner til CMore kanalerne da denne jo kan benytte et CAM og kort fra YouSee.

Det sidste jeg har prøvet var at bytte min FireDTV BDA ud med en gammel TechniSat UDST7000BDA som jeg en gang købte men som jeg droppede at benytte da den på mit setup gav 2-5 pakke fejl den første time den optog (for derefter at optage uden fejl i timevis derefter) og min FireDTV kørte fejlfrit (dengang). Nu efter der er skiftet til QAM256 så virker TechniSat boksen lige som den gang jeg købte den, dvs. nogle pakke fejl den første time og derefter ingen eller næsten ingen fejl. I det hele taget noget bedre end FireDTV.
Ud af det udleder jeg at min antenne installation er ok og at kilden til mine pakke fejl nok er i FireDTV boksen. Som et sidste forsøg fik jeg klipset en ferrite core uden om firewire kablet helt henne ved FireDTV boksen boksen, men det gjorde ingen forskel.

OBS: Jeg ved godt at jeg ovenfor hænger mig meget i om det er QAM256 eller 64, problemet kan lige så godt være den kanal plads som CMore kanalerne har fået, men det ændre vist ikke væsentligt på problemet eller løsningerne.

Jeg ser selv følgende 2 løsninger.

Den oplagte, men nok dyreste, er at købe en ny dvb-c boks som understøtter CAM/kort. Har I forslag til en der virker med Recording Services (dvs. med en BDA driver). Kører den via netværk er det en fordel, men ikke et krav. Firewire og USB er også ok, men et indstiks kort er no-go da der ikke er plads i PC'en.

Den mere kringlede er muligvis at benytte Softcam og så HDHomeRun som tuner. Jeg ved dog ikke hvor godt HDHomeRun klare QAM256 og min erfaring med Softcam er 0. Jeg ved ikke engang om Softcam stadig er en mulighed og giver mening i dag. Har googlet lidt men ser mest 10+ år gamle omtaler og snak om emnet.

Håber I kan komme med nogle indspark....

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu