recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overføre ringetoner til iPhone 8 Plus? (Løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overføre ringetoner til iPhone 8 Plus? (Løst)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overføre ringetoner til iPhone 8 Plus? (Løst)
    Sendt: 08-September-2018 kl. 15:36
Hej.

Da min kone fik sin nye iPhone 8 Plus, valgte jeg at gå i Elgiganten og få dem til at overføre alle data fra hendes Huawei P20 Pro, fordi jeg ikke orkede tanken om at skulle slås med Apples systemer.

Det gik også udmærket - næsten. Af en eller anden grund kopierede de ikke musik og ringetoner. Men jeg har så fået synkroniseret musik via iTunes.

Som ringetoner plejer hun at bruge et af musiknumrene, men det kan vi ikke få til at virke. Har forsøgt at se om jeg kunne kopiere ringetonerne fra Huawei'en til iPhone'n via iTunes, men det kan jeg ikke umiddelbart. Eller også kan jeg ikke finde ud af det.

Jeg har også prøvet Apowermanager - som jeg måtte købe, for at se om jeg kunne bruge det. Men jeg synes ikke det virker, sammen med iPhone'n.

Nogen der har prøvet Apowermanager? Eller nogen som har andre gode idéer?


Redigeret af Thorvald - 10-September-2018 kl. 20:21
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 16:04
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 23:13
Kan sådan en iphone hente ringetoner fra dropbox? I givet fald er det en oplagt mulighed at installere dropbox app på begge telefoner og  øverføre lydfilen af den vej - så slipper du for itunes og andre indviklede programmer.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 06:03
#strandvasker; Det ved jeg ikke, men det er da et godt spørgsmål.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 07:49
Det tager 1 minut via iTunes, som alligevel er brugt til musikken.

Læs de sidste punkter i den artikel Klaus linker til.

Redigeret af lunddal - 09-September-2018 kl. 07:49
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 07:59
Ja, jeg tænker heller ikke det er så slemt, hvis man gennemgår det trin for trin fra den artikel Klaus linkede til. Første gang tager det nok mere end 1 minut, men det er sandsynligvis nemmere end at skulle finde ud af en work-around, via dropbox. Som jeg i øvrigt tvivler lidt på virker pga. file extension - med mindre lydfilen allerede er lavet sådan.

Hvad tænker du specielt på, med de sidste punkter i artiklen?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 09:14
Der mangler noget i vejledningen. Hvis du ikke får muligheden for at konvertere til AAC, skal du rette i Indstillinger i iTunes.

Indstillinger > Generelt > Importindstillinger...
Importer vha. AAC-kodning.

- så kan der konverteres til AAC.

Ringetoner på iPhone må max være 30 sekunder, derfor er det ikke nok at omdøbe fil-endelsen.


Redigeret af Brixen - 09-September-2018 kl. 09:15
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2018 kl. 09:31
Ja... Jeg tror faktisk at jeg oprindeligt har lavet de ringetoner, som hun kunne bruge på tidligere iPhone. Jeg synes at jeg svagt kan huske at jeg gjorde det med et eller andet lydprogram, men det er så længe siden at jeg ikke husker med hvilket program. Men det der godt kan undre mig lidt er, at hvis ringetonen tidligere har kunnet bruges sammen med iPhone, hvorfor iTunes så ikke kan finde og synkronisere den. Måske fordi iTunes kun synkroniserer musikbiblioteket og fordi ringetoner er noget andet.

Men på et eller andet tidspunkt senere, må jeg prøve denne vejledning step for step.  Smile

Hov vent nu lige lidt - jeg har lige fundet de M4R filer på computeren og de er faktisk max. 30 sekunder. Så dem bør jeg da kunne overføre via iTunes, hvis jeg følger de relevante steps i vejledningen for at overføre dem.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2018 kl. 20:24
Hej.

Da jeg fandt de gamle M4R filer, var det nemt blot at trække dem over i iTunes under "Toner". Og de virker som de skal på telefonen. Så det er bare fint.

Tak for svarene - tænker at der nok også er andre der kunne bruge denne vejledning - hvor essensen jo er at lave en max. 30 sekunders M4R fil ud af f.eks. et musiknummer.

Smile  Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 07:31
Jeg anede ikke der stadig fandtes ringetoner :-)
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 10:20
Det her virker FANTASTISK ! 

Det fjerner ALT besvær ved overførsel

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu