recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - equalizer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

equalizer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
immer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2018
Sted: randers
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér immer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: equalizer
    Sendt: 11-September-2018 kl. 17:07
Jeg har 2 Bas højtaler og 2 diskant højtaler (4 separate højtaler). Jeg vil gerne sætte dem til en ældre forstærker uden separat subwoofer effekt. Hvad gør jeg. Min egen ide er at anvende en equalizer men andre forslag modtages også. Nogle forslag til det manglende udstyr modtages gerne.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 17:32
find et delefilter der kan klare effekten på forstærkeren 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2018 kl. 12:25


 Hvad er specifikationerne på de enkelte højttalere.? Effekt og frekvensgang..? Filtret skal passe dertil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
immer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2018
Sted: randers
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér immer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 04:04
Hej og tak for dit svar Hvordan finder man ud af det der står ikke noget direkte på højtaleren. Men jeg ved at det er Phillips højtaler der tidligere har passet til et sound round anlæg. Forstærkeren er en Denon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 06:27
immer (hedder du det?),

Hvis du skal have hjælp, så bliver du nødt til at fortælle præcist hvad udstyr det er du har. Hvilken producent og produktnavn på de enkelte stykker udstyr.

Min glaskugle er til service, så jeg kan ikke se, hvad udstyr du har, hvad det har af tilslutninger osv

Og nej, en equalizer er ikke det der skal til.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu