recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Er der nogen der kan bekræfte at Logitech Harmony integration med Google Home virker på dansk nu? Jeg har ventet med at slukke engelsk understøttelse (og navngivning af hue og harmony aktiviteter) indtil dansk kunne dette.

Forleden bad min dreng på engelsk om at slukke for playstation, men Google Home speaker svarede på dansk, og sørme om det ikke blev slukket. Men måske er hun forvirret over både at være sat til dansk og engelsk, så hvis nogen kører rent dansk med harmony så sig lige til :)

Tak.

Det virkede en overgang på dansk, men gør det ikke længere.

Selvom din Google Home kun er sat op til dansk, så kan du faktisk tale engelsk og få harmony til at reagere korrekt.. Den svarer endda på dansk, selvom svaret ikke altid giver mening. Hvis jeg f.eks. siger "Turn on TV" svarer den "OK, tænder for 3 enheder" selvom det kun er TV'et den tænder for...

Det sjoveste er hvis du siger noget på engelsk den ikke helt fanger eller forstår, så svarer den nogle gange med den danske stemme som taler totalt gebrokkent skole-engelsk LOL

Men, mon ikke de arbejder på det, så det kommer til at virker helt på dansk.


Redigeret af Deschain - 09-November-2018 kl. 13:20
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af JonasNF JonasNF skrev:

Fedt, det virker også her, men hvad er den sidste farve så til Ikea trådfri?
"normal hvid"? 😁

Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk der er noget galt med mapningen når man bruger dansk sprog. Hvis jeg sætter sproget til engelsk, så giver "Set lights to warm white" normalt varmt lys som forventet, men hvis jeg sætter sproget til dansk og siger "sæt lys til varm hvid", så bliver lyset koldt.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 13:56
Er der nogle som har en forklaring på, hvorfor assistenten fra den ene dag til den anden ikke kunne forstå kommandoen "spil p4 nordjylland" ?

Vi har den seneste måned brugt en home mini, og et anlæg med chromecast audio til, og når vi har sagt "spil p4 nordjylland", ja så har assistenten kvittereret med at fortælle, at nu streames P4 nordjylland fra Tunein Radio.

Men nu siger hun bare at hun ikke forstår det, eller at det kan hun desværre ikke hjælpe med endnu.

Men det mærkelige er, at hun kan sagtens finde ud af "spil p3" eller "spil p4 københavn" eller en hvilken som helst anden P4 kanal..

Hvor ikke P4 nordjylland? Er det TuneIn som har lavet en eller anden fejl evt.?
Til top
Madss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Er der nogle som har en forklaring på, hvorfor assistenten fra den ene dag til den anden ikke kunne forstå kommandoen "spil p4 nordjylland" ?

Vi har den seneste måned brugt en home mini, og et anlæg med chromecast audio til, og når vi har sagt "spil p4 nordjylland", ja så har assistenten kvittereret med at fortælle, at nu streames P4 nordjylland fra Tunein Radio.

Men nu siger hun bare at hun ikke forstår det, eller at det kan hun desværre ikke hjælpe med endnu.

Men det mærkelige er, at hun kan sagtens finde ud af "spil p3" eller "spil p4 københavn" eller en hvilken som helst anden P4 kanal..

Hvor ikke P4 nordjylland? Er det TuneIn som har lavet en eller anden fejl evt.?

"spil DR p4 nordjylland"
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Madss Madss skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Er der nogle som har en forklaring på, hvorfor assistenten fra den ene dag til den anden ikke kunne forstå kommandoen "spil p4 nordjylland" ?

Vi har den seneste måned brugt en home mini, og et anlæg med chromecast audio til, og når vi har sagt "spil p4 nordjylland", ja så har assistenten kvittereret med at fortælle, at nu streames P4 nordjylland fra Tunein Radio.

Men nu siger hun bare at hun ikke forstår det, eller at det kan hun desværre ikke hjælpe med endnu.

Men det mærkelige er, at hun kan sagtens finde ud af "spil p3" eller "spil p4 københavn" eller en hvilken som helst anden P4 kanal..

Hvor ikke P4 nordjylland? Er det TuneIn som har lavet en eller anden fejl evt.?

"spil DR p4 nordjylland"

Jep det virkede....

Takker

Men hvorfor virker det ikke uden "DR", når det "altid" har gjort, og at stadigvæk virker med samtlige andre P4 kanaler (østjylland, trekanten, københavn etc. etc.)

Lidt irriterende, fordi sådan noget hjælper ikke på WAF-delen..
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 09:57
Og så virker det igen med bare "spil p4 nordjylland"..

Wacko
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu